2024 november 16

Soha nem látott megtévesztés, a Nikola cáfol

Meglepő állítások láttak napvilágot az elmúlt napokban, egy olyan méretű nagyvállalatról, aki az elmúlt pár hónap egyik legnagyobb rallyját tudhatja maga mögött. Ám mi van, ha cég fundamentumaira épített árfolyam igazából hazugságokra épült?

A Nikola hidrogéncellás akkumulátorokkal működtetett járművek gyártását tűzte ki célul, a cég kommunikációja szerint egy igen tudatos névválasztással, a fizikus, Nikola Tesla másik nevét felhasználva, mivel szeretnének a Tesla kiegészítője lenni hosszútávon.

2020 márciusában, amikor már tombolt a koronavírus járvány, a Nikola szép lassan növekedésnek indult, és meg nem állt mindaddig, míg a részvényei el nem érték a 94 dollárt, ami 800%-os növekedést jelent az év eleji szintekhez képest.

A Hindenburg Research hosszabb elemzést tett közzé a Nikoláról, melyben csalással vádolták meg a Nikolát. A főként shortolásra specializálódott cég elemzésében „bonyolult csalással” vádolta a Nikolát, és annak alapítóját, Trevor Miltont. A Hindenburg állítása szerint a cég félrevezette partnereit, és az általuk fejlesztett környezetbarát eljárások valódiságát is megkérdőjelezte.

Állításukat azzal bizonyítják, hogy állítólagosan kezükbe került több, a Nikola eredményeit kétségbevonó privát email, fotó, üzenet, illetve telefonhívás, amelyek a hamis állításokat alátámasztó bizonyítékként is szolgálhatnak.

„Még sosem láttunk ilyen szintű megtévesztést egy nyilvános cégnél, különösen egy ekkora méretűnél.”

A Nikola közleményben válaszolt a vádakra, melyben cáfolják a Hindenburg azon állítását, hogy a cég által használt technológia igazából nem is a sajátjuk, hanem egy harmadik féltől vásárolják meg. Erre úgy reagáltak, hogy soha nem állították, hogy saját fejlesztésű technológiával dolgoznak, azonban már fejlesztés alatt áll több olyan eljárás, ami már a sajátjuknak mondható.

Az amerikai tőzsdefelügyelet azonnal vizsgálatot indított az ügyben, hogy kiderítse van-e alapja a Hindenburg vádjainak, vagy egy jól megtervezett lejáratókampányról van szó, amivel saját short tevékenységeit kívánja kielégíteni.

 

Forrás:

marketwatch.com