Mekkora gond az, ha gázolaj kerül a motorolajba?
Az idő múlásával minden változik. A motorolaj összetétele nem tartozik a kivételek közé. Kerülhet bele szennyeződés, de kismértékben még akár gázolaj is. Ez addig normálisnak számít, amíg a gázolaj mértéke nem haladja meg a két százalékot.
Mikor kerül gázolaj a motorolajba?
Hidegindítás vagy hidegen járó motor esetében könnyen gázolaj kerül a motorolajba, ám emiatt nem kell aggódni. Ha az arány viszont átlépi ezt a kritikus két százalékot, akkor az már komoly problémához vezethet. Ebben az esetben ugyanis nem lesz megfelelő a keverék viszkozitása, ez pedig rövid úton motorhibát eredményez, hívja fel a figyelmet a témában komoly jártassággal rendelkező Tamorin Kft.
Tipikusan akkor kerül túlságosan sok gázolaj a motorolajba, amikor az égéstérben található üzemanyag-keverék nem megfelelően gyullad be vagy ég el. Ilyenkor a gázolaj lefolyik az olajteknőbe. Hasonló nehézség adódik, ha azok a tömítések vagy dugattyúgyűrűk, amik a fogattyúsház és az égéstér között találhatók, elhasználódnak.
Amennyiben a DPF szűrő nem az elvárás szerint regenerál, akkor a maradék gázolaj megint csak a motorolajban landol. Ez PDTDI autók esetében is előfordulhat.
Speciális esetek PDTDI autók esetében
A PDTDI autóknál kialakulhat Pd-elem tömítetlenség. Ennek kétféle következménye lehet: jobbik esetben elég kicserélni az O gyűrűt. Ha azonban a helyzet súlyosabb, akkor a Pd-elemet fel kell újíttatni. Ez jóval költségesebb, ám a Tamorin Kft. szakszerűen és gyári technológiával el tudja végezni megfizethető áron.
Emellett van, hogy a tandempumpa meghibásodása miatt kerül túlságosan sok gázolaj a motorolajba.
Ezekkel a kockázatokkal kell számolni
Ha rendkívüli mértékben felhígul a motorolaj egy dízelüzemű gépkocsiban, akkor a hiba orvoslása igencsek költséges lehet. A motorolajnak ugyanis az a feladata, hogy kellő kenést szavatoljon a motorban található alkatrészek számára. E kenőanyag hiányában közvetlenül érintkeznek egymással a fém felületek. Talán nem kell különösebben ecsetelni, hogy ez milyen gyors károsodást idézhet elő.
Attól függően, hogy milyen mértékű a kenés hiánya, a folyamat napok vagy hónapok alatt is lejátszódhat. Számolni kell vele, hogy a kenés csökkenése motorhibához vezet előbb vagy utóbb. Ha az időjárás hidegre fordul, akkor a viaszképződés miatt olajnyomás-csökkenés léphet fel. A motorolajba jutó komolyabb mennyiségű gázolaj eredményeként besűrűsödik a motorolaj, ez a lerakódások kialakulását gyorsíthatja.
Egy szokatlan gyakorlat beválhat
Vannak, akik szeretnek nem éppen hétköznapinak számító módszerekkel kísérletezni annak érdekében, hogy autójuk egyes alkatrészeinek cseréjét el tudják odázni. A Tamorin Kft. egyik ügyfele elárulta, hogy mi volt az oka annak, hogy miként tudott 600 ezer kilométert megtenni járgányával úgy, hogy nem cseréltek a kocsiban még porlasztókat. Elmondása szerint minden egyes tankolás alkalmával némi motorolajat is löttyintett az üzemanyaghoz. Nos, zöld megoldásnak semmiképp sem nevezhető ez a húzás, ám mint a példa mutatja, hatékony.