
Átvert vásárlók, hatalmas bírság – A Foodora ötven milliót fizethet a hibáiért
Súlyos fogyasztóvédelmi jogsértések miatt ötven millió forintos bírságot szabott ki a hatóság a Foodora futárcégre. A vizsgálat feltárta, hogy a vállalat megtévesztő tájékoztatást adott, hiányosan kezelte a panaszokat, és nem teljesített megfelelően tájékoztatási kötelezettségeit. Az NGM további szigorú ellenőrzéseket ígér az ételkiszállító piacon.
50 milliós fogyasztóvédelmi bírságot kapott a Foodora
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) kezdeményezésére indított fogyasztóvédelmi vizsgálat eredményeként a Delivery Hero Hungary Kft. tulajdonában lévő Foodora futárcég 50 millió forintos bírságot kapott. A fogyasztóvédelmi hatóság szerint a vállalat megsértette a tájékoztatási kötelezettségeket, megtévesztő tájékoztatást adott, és hiányos volt a szerződéskötési visszaigazolás – erősítette meg az NGM pénteki közleménye.
Kiemelt fogyasztóvédelmi ellenőrzések az ételkiszállító cégeknél
Az NGM hangsúlyozta, hogy a kereskedelem minden szegmensében folyamatosak az ellenőrzések, és szükség esetén a fogyasztóvédelmi hatóság határozottan fellép a jogsértések ellen. A tárca 2024 novemberében rendkívüli fogyasztóvédelmi vizsgálatot rendelt el, miután nagyszámú panasz érkezett az ételfutárokkal kapcsolatban. Ez nem az első bírság a Foodora életében. Februárban beszámoltunk egy másik bírságról, amelyben a megtévesztő akciók miatt büntették meg a vállalatot.
A vizsgálat során feltárt leggyakoribb problémák:
- Kiszállított ételek minőségi és mennyiségi kifogásai
- A kiszállítási idő be nem tartása
- Árak és visszatérítések körüli problémák
- Nem megfelelő panaszkezelés
- Nyelvi problémák: futárok nem vagy nem megfelelően beszélnek magyarul
Súlyos hiányosságok és következmények
A vizsgálat eredményei alapján a Foodora több jogszabályt is megsértett, különösen a megtévesztő tájékoztatás, a nem megfelelő panaszkezelés és a fogyasztók jogorvoslati lehetőségeinek hiányos ismertetése miatt.
A hatóság 50 millió forintos bírságot szabott ki, és a társaságot kötelezték a hiányosságok pótlására és a jogszerű működés helyreállítására.
Az NGM további szigorú ellenőrzéseket ígér
A Nemzetgazdasági Minisztérium kiemelte, hogy a fogyasztók védelmét továbbra is prioritásként kezeli, és a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatósággal együtt a jövőben is szigorúan fellép minden esetben, ahol fogyasztói sérelem merül fel.
A jelen cikkben leírt információk, elemzések a szerző magánvéleményét tükrözik. A jelen cikkben leírtak nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (a továbbiakban: Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást. Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen cikk nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!
Címlapkép forrása: Shutterstock