Airbus: minimális a fertőzésveszély a fedélzeten
A légiközlekedésben bevezetett egészségügyi intézkedésekkel minimálisra csökkenthető annak az esélye, hogy valaki egy légi járaton fertőződjön meg a vírussal – mondta Jean-Brice Dumont, az Airbus mérnöke pénteken egy a Facebookon közvetített videóban.
Kifejtette: a repülőgépeken több évtizede használnak olyan HEPA-szűrőket, amelyekkel a baktériumok és vírusok 99,9 százalékát ki lehet szűrni, és a kabinban lévő levegő áramoltatása is segít a fertőződés elkerülésében. A levegő ugyanis – mint magyarázta – két-hárompercenként lecserélődik. A friss levegőt keverve a már bent lévővel, átengedik a HEPA-szűrőn, és a plafontól a lábtér felé áramoltatják. Így kicsi az esélye, hogy egymás mellett ülő utasok megfertőzik egymást, az előttük ülőt pedig a magas háttámla védi. Ez azt is jelenti szerinte, hogy nincs semmilyen előnye annak, ha a középső ülést üresen hagyják a gépeken. Felhívta azonban a figyelmet arra, hogy a repülőgépek légtisztító rendszere önmagában még nem elég a fertőzés elkerüléséhez, ahhoz szükség van a repülőtereken a testhőmérséklet mérésére, a légitársaságoknak folyamatosan tisztítaniuk kell az utasteret, az utasoknak pedig maszkot kell viselniük, és fertőtleníteniük kell a kezüket. Jean Brice Dumont azonban megjegyezte: tökéletes biztonság nincs, nem volt, és nem is lesz.