2024 március 28

Zoom: a koronavírus alatt nagyot ment, de lehet még jövője

Nehéz három hónap áll a Zoom részvényt tartó befektetők mögött. A cég árfolyama az októberi 568,34 dolláros mindenkori csúcsot követően, már 478,36 dollárig esett egy hónap alatt és jelenleg 360 dollár környékén mozog. De mi okozza ezt a 30 százalékos visszaesést? Az értékelés és általános piaci félelmek lehetnek a válaszok, hisz a cég üzleti helyzete és a bevételei jobban néznek ki mint valaha.

Részvénykibocsátás

Január 12-én a társaság bejelentette, hogy 1,5 milliárd dollár értékben bocsát ki részvényeket, miközben a részvényjegyzői fenntartják a lehetőséget, hogy saját belátásuk szerint akár 225 millió dollárral többet vásárolhassanak. A Zoom által javasolt kibocsátás úgy tűnik, hogy úgy tervezték, hogy lehetővé tegye a készpénzállomány emelését azáltal, hogy részvényeit prémium árfolyamát kihasználja és némileg lejjebb vigye. Ha minden a tervek szerint megy végbe, akkor a társaságnak legalább 3 milliárd dollár nettó készpénz állománya lesz, melyet az saját fejlesztésekbe vagy akvizíciókba tud fektetni.

Ez sokkal több, mint amire a Zoomnak jelenleg szüksége van. A cég szabad cash flow-ja (adózás utáni nyereség) csak az elmúlt 12 hónapban 1 milliárd dollár felett volt. Akkor is, ha a cég bevételei visszaesnek majd a pandémiát követően – ami biztosra vehető – Nagyon kevés esély van arra, hogy a vállalat visszaessen egy veszteséges pénzégetővé. Ehhez több tízezer vállalakozásnak kéne teljesen lemondani a szolgáltatásaikat – amire kisebb az esély, hisz több cégnél is felmerült a home office huzamosabb megtartása.

Mindeközben a Zoomnak meg lesz a kellő tőkéje és szellemi tudástára, hogy a folyamatosan növekvő ügyfélköre számára megoldja az egyik legérdekesebb és potenciálisan a legjövedelmezőbb problémát, ami egy olyan videó kommunikációs szolgáltatás kidolgozása, mely működik vegyes környezetben is. Ez azt jelenti, hogy a meeting egyes tagjai egy helyen tömörülnek, míg páran a távolból csatlakoznak. Emellett a cégnek lehetősége lesz akvizíciókra és új termékek bemutatására is.