2024 április 19

Lezárták az országot, mégis kapkodják az iPhone-okat

A második negyedévben az Apple 9,9 millió iPhone-t szállított le Kínában – ez 25%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest – közölte a Canalys piackutató cég pénteken közzétett jelentésében. A UBS elemzői is azt mondták egy, a hónap elején közzétett jegyzetükben, hogy az Apple valószínűleg közel 25%-os növekedést ért el az iPhone-szállítások terén az előző évhez képest Kínában 2022 második negyedévében. Kínában a cupertinói óriásvállalat viszonylag jól tartotta magát az áprilistól júniusig tartó időszakban annak ellenére, hogy az ország teljes okostelefon-piaca 10%-kal visszaesett a Covid újbóli megjelenése miatt, ami olyan nagyvárosokban, mint Sanghaj, szigorú zárlatokat rendelt el.

„Az Apple a kulcsfontosságú városokban történt szigorú lezárások ellenére is rugalmas keresletnek örvendett a csúcskategóriás szegmensben” – mondta Toby Zhu, a Canalys elemzője egy sajtóközleményben. „A gyártó aktív marketingje a promóciós időszakban szintén kulcsfontosságú tényező volt”. Június elején Sanghaj és Peking enyhíteni kezdett a zárlatos intézkedéseken, és az Apple kínai növekedésének nagy része ebben a hónapban történt. A UBS előrejelzése szerint a júniusi iPhone-szállítások 227%-kal nőttek az előző évhez képest.

Tim Cook, az Apple vezérigazgatója szerint a városok újranyitása, valamint a „618” elnevezésű, hetekig tartó nagyszabású vásárlási fesztivál – amely június 18-án csúcsosodik ki – segített a júniusi fellendülésben. „A Covid-zárlatok alapján valóban alacsonyabb keresletet láttunk azokban a városokban, amelyeket a Covid-zárlatok érintettek. És ugyanezekben a városokban a negyedév vége felé, a júniusi időszakban láttunk egy fellendülést” – mondta Cook az Apple eredménybeszámolóján. „És különösen június 18-a előtt, ami, mint tudják, egy fontos vásárlási ünnep Kínában” – tette hozzá. „Úgy gondoljuk, hogy ennek a nettó értéke még mindig negatív volt, de egy része júniusra visszaállt.”

Az Apple csütörtökön arról számolt be, hogy a Greater China bevétele, amely magában foglalja Tajvant és Hongkongot, 1%-kal csökkent az előző évhez képest, 14,6 milliárd dollárra. A vállalat azt is közölte, hogy a szolgáltatási bevételei, amelyek az App Store és az Apple Music értékesítését foglalják magukban, rekordot döntöttek a júniusi negyedévben.

Forrás: https://www.cnbc.com/2022/07/29/apples-china-iphone-shipments-surge-in-q2-despite-covid-lockdowns.html