Az Európai Labdarúgó Szövetség ezúttal úgy hűtötte le a kedélyeket, akárcsak egy hideg kóla vagy egy hűtött sör tenné azt egy forró nyári éjszakán.

Javában zajlik a labdarúgó Európa-bajnokság, amelyet eredetileg 2020-ban rendeztek volna meg, de az Olimpiához hasonlóan most kerül lebonyolításra. Ezúttal különleges szervezésben, 11 országban tartják meg a tornát, amelyben hazánk házigazdaként és résztvevőként is érintett. A magyar nemzeti tizenegy éppen a portugál válogatottal került egy csoportba, amelynek sajtótájékoztatóján óriási botrány pattant ki. Portugália nemzeti hőse, Cristano Ronaldo ugyanis odébb helyezett egy üveg Coca-Colát, amelyet előzetesen a szponzori szerződések miatt raktak ki az asztalra. Az ötszörös aranylabdás játékos óriási dominót indított el, amelyre most már a szervezőknek is reagálniuk kellett. 

Ronaldo kezdte, de kik folytatták? 

A Coca-Cola közel 4 milliárd dolláros piaci kapitalizációt bukott az eset kapcsán – www.investing.com

Az eset kipattanásakor, még épp a 20 napos mozgóátlag szolgált támaszul a Coca-Cola részvényeinek árfolyamában. Ezt követően azonban, esésbe kezdtek a papírok, majd egészen az 50 napos mozgóátlagig zuhant az árfolyam. A befektetők arra reagáltak, hogy Cristiano Ronaldo nemtetszését fejezte ki az egészségtelen üdítőitalokkal kapcsolatosan. 

Mivel hosszú idő után végre sikerült áttörnie ellenállását a Heineken árfolyamának, így az akció után is megtartotta a 20 napos mozgóátlag az árfolyamot – www.investing.com

Ennek hatását nem csak a piac érezte meg, hanem számos más játékostárs is felfigyelt az akcióra. A portugál klasszist egyik francia kollégája követte, aki a kihelyezett Heineken söröket nehezményezte. A gall Paul Pogba ugyanis muzulmán vallású, így kifejezetten az alkoholos italok promótálásával volt problémája. A holland sörgyártó befektetői higgadtabbak maradtak, ugyanis nagy változás nem volt megfigyelhető az árfolyamban, csak a forgalom növekedett.

Miért fontos a szponzorok jelenléte? 

Az UEFA (Európai Labdarúgó Szövetség) igyekezett lehűteni a kedélyeket azzal, hogy megkérte a játékosokat, ne pakolgassák a kihelyezett termékeket. Erre azért volt szükség, mert a torna főbb bevételei ezúttal a szponzorációs bevételekből folynak be. A pandémia miatti korlátozások ugyanis számos rendező országban még jelen vannak, így a mérkőzéseket csak korlátozott nézőszám mellett bonyolíthatják le. Az UEFA-nak egyébként idén 2,4 milliárd dolláros bevétele származik a szponzoroktól, amely óriási előrelépés a 2016-os rendezvényük 576 millió dollárjához képest. Idén ráadásul 12 felsőkategóriás támogatót sikerült megnyerni, amelyek pénzéből nem csak a résztvevő nemzeti válogatottak, de játékosokat a tornára elengedő klubcsapatok is részesülnek.