A Zoom Video Communications Inc. a hétfői tőzsdezárást követően arról számolt be, hogy a vállalat árbevétele éves szinten 5 százalékos növekedést követően 1.1 milliárd dollárosra duzzadt. Azonban a nyeresége csökkent.

A Zoom Video Communications Inc. a hétfői tőzsdezárást követően hozta nyilvánosságra harmadik negyedéves jelentését. A Zoom tájékoztatása szerint a vállalat árbevétele 2023 harmadik pénzügyi negyedévében éves szinten 5 százalékkal nőtt meg, ezzel elérte az 1.1 milliárd dolláros szintet. Az éves szinten 100 ezer dollárnál többet fizető ügyfelek száma az elmúlt 1 évben 31 százalékkal ugrott meg. Ennek ellenére a Zoom negatívan módosította az egész éves árbevételre vonatkozó iránymutatását.

A Zoom GAAP szerinti működési bevétele mintegy 77 százalékkal, 66.5 millió dollárra húzódott vissza, a nettó nyereség pedig 48.4 millió dollárra, azaz részvényenként 0.16 dollárra esett vissza. A működési tevékenységből származó nettó pénzeszközök 295.3 millió dollárra csökkentek. A vállalati felhasználók száma viszont 14 százalékos növekedést követően átlépte a 209 ezres szintet. Árbevétel tekintetében a Zoom felülmúlta az előzetes elemzői várakozásokat.

„Ügyfeleink egyre gyakrabban használják a Zoomot, a platformunk segíti a rugalmas munkakörnyezetek kialakítását. Ebben a dinamikus környezetben továbbra is arra összpontosítunk, hogy a Zoom bővülő platformjával proaktívan kielégítsük ezeket az igényeket” – tette hozzá Eric Yuan vezérigazgató.

A Zoom a ma délelőtti pre-marketben közel 10 százalékos mínuszba fordult. A Zoom részvényei idén elveszítették értéküknek több mint felét.