A PepsiCo hétfőn bejelentette, hogy 550 millió dolláros befektetést eszközöl a Celsius Holdings energiaital-gyártó cégbe, a kisebb céggel kötött hosszú távú forgalmazási megállapodás részeként.

A Celsius részvényei a hírre 8%-kal emelkedtek a reggeli kereskedésben, így piaci értéke 6,7 milliárd dollárra nőtt. A Celsius arra számít, hogy több polcfelületet szerez a meglévő kiskereskedőknél, és jobban terjeszkedik a független üzletekben, például a benzinkutakon. A Pepsi hétfőtől kezdve segíti a forgalmazást. A Pepsi befektetése a Celsiusba nagyjából 8,5%-os kisebbségi részesedést jelent a vállalatban. Az élelmiszer- és italóriás egy igazgatót is jelöl a Celsius igazgatótanácsába.

A 2005-ben alapított Celsius a világjárvány idején robbanásszerű növekedésről számolt be energiaitalai tekintetében. Az első negyedévben az amerikai bevétele 217%-kal 123,5 millió dollárra ugrott. A vállalat “egészséges” energiaitalokként hirdeti italait, és a fiatalabb, aktív és sportoló fogyasztókat célozza meg. A Celsius italok mesterséges tartósítószerek és cukor helyett olyan összetevőket tartalmaznak, mint a gyömbér és a zöld tea. A vállalat azt is állítja, hogy az italok termogén tulajdonságokkal rendelkeznek, ami azt jelenti, hogy fogyasztásuk segíthet az anyagcsere fokozásában és a kalóriaégetésben.

A Pepsi számára az üzlet segít megerősíteni az energiaitalokhoz való kötődését. Ez a kategória az egyik leggyorsabban növekvő italszegmens az alkoholon kívül, és a Pepsi az utóbbi években megduplázta az energiaitalok iránti érdeklődését, mivel az üdítőital-fogyasztás csökken. 2020 elején 3,85 milliárd dollárért megvásárolta a Rockstar energiaital-gyártó céget, azzal a céllal, hogy felélénkítse eladásait. A Celsius nemrég megelőzte a márkát, mint a negyedik legnépszerűbb energiaital az Egyesült Államokban.

A Pepsi korábban egy másik gyorsan növekvő feltörekvő cégre, a Vital Pharmaceuticals Bang Energyre tett rá egy kizárólagos forgalmazási megállapodás révén. A kapcsolat azonban hamar elmérgesedett, és jogi csatát eredményezett, amely a Pepsi javára végződött. Júniusban a két vállalat útjai a vártnál korábban elváltak. A szakítás felerősítette a spekulációkat, hogy a Pepsi megpróbálja felvásárolni a Monster Beverage-et vagy a Celsiust, hogy növelje piaci részesedését az energiaitalok kategóriájában.

Forrás: https://www.cnbc.com/2022/08/01/pepsico-takes-550-million-stake-in-energy-drink-maker-celsius-.html