Népszerűbbek leszünk ha sok social media platformunk van? A rönvid válasz erre a kérdésre: nem, önmagában ez kevés.

A hosszabb válasz pedig, hogy igen, feltéve ha előtte tisztába kerülünk azzal, hogy melyik platformot mire és hogyan érdemes használni, illetve, kik az átlag felhasználói az adott oldalnak.

Van weboldalam az elég, nem?

Sokan vágnak neki saját vállalkozásnak, készíttetnek egy olcsó weboldalt, megvásárolják a webtárhelyet, domain nevet, és hátradőlnek, mint akik jól végezték dolgukat. Sajnos a valóságban ez nem elegendő, bár fontos lépés. Azonban a social media felületek rendszeres használata, a minőségi tartalomgyártás elengedhetetlen a saját márka népszerűsítéséhez, a célközönség gyarapításához, a webhelyek forgalmának növeléséhez és az eladások fokozásához. Fontos azonban figyelmet fordítani arra, hogy kik és milyen platformokat használnak. Merüljünk el a 3 legfontosabban:

Egy platform mind felett

Először is lássuk a világ legnagyobb közösségi média platformját, a Facebookot, mely a sokoldalúsága miatt szinte bármilyen népszerűsítésre használható, különösképpen a lokális marketingre. A Facebook-felhasználók 60%-a hetente legalább egyszer felkeres egy helyi üzleti oldalt, ezért itt érdemes gyakran reklámoznunk magunkat, és kihasználni a kis közösség adta lehetőségeket, kapcsolatok építésére, ügyfeleink naprakészen tartására és egy hűséges közösség kiépítésére.

A 65 év feletti életkor a leggyorsabban növekvő demográfiai csoport a Facebook-hirdetések elérésében. 2021-ben ez a csoport 25%-kal nőtt. A legnépszerűbb korosztály a Facebookon még mindig a 25-34 év közöttiek, de a 65 év feletti korosztály számára is ez a preferált platform, így érdemes figyelembe venni őket egy hirdetés, poszt, kép kirakásakor.

A legnépszerűbb posztok a Facebookon azok, amelyek fotókat vagy különféle linkeket tartalmaznak (a videók és állapotfrissítések elhalványulnak ezekhez képest). Mindez a hozzászólások mennyiségén látszik, ami azonban nem egyenlő a hozzászólók adott oldalhoz, márkához, céghez fűződő elkötelezettségével.

Fiatalosabb és modernebb, de mire használjuk?

Vessünk egy pillantást az e-kereskedelemre, melyhez az Instagram a legmegfelelőbb platform. A hirdetési költségei ugyan magasabbak lehetnek, mint a Facebooknak, azonban itt a legmagasabb a fogyasztók vásárlási szándéka. A felhasználók 36%-a használja márkák követésére az Instagramot, hűségesebbek velük szemben (mint Facebookon ahol ez csak 19%). Ehhez hozzátartozik az is, hogy az influenszer marketing szintén itt a legnépszerűbb, egy ismert személy ajánlása, személyes tapasztalat egy adott termékről vagy szolgáltatásról megbízhatóbbá, ezáltal jelentősen vonzóbbá teszik az adott márkát a felhasználók számára.

A Z generáció legmenőbb alkalmazása

Egy viszonylag frissebb oldalt is mindenképpen számításba kell vennünk, ha népszerűsíteni szeretnénk vállalkozásunkat, ami nem más, mint a TikTok. Jelenleg ez a legnépszerűbb közösségi média platform a szórakoztatásra. Ha itt szeretnénk hirdetni és népszerűsíteni, az első tényező amit figyelembe kell vennünk, hogy a felhasználók 60%-a vicces és szórakoztató videók nézésére használja a TikTokot. A második pedig, hogy ugyancsak 60%-uk 16 és 24 év közötti.

Forrás: Rackhost.hu