Negatív visszhangot váltott ki a katari focibemutató a migráns munkavállalók helyzete és az LMBTQ+ jogok miatt.

Miközben Katar egy ellentmondásos világbajnokság kezdetére készül, a torna nagynevű szponzorai kényes helyzetben találják magukat.

A FIFA partnereinek listáján szerepelnek az amerikai vállalati titánok, a Coca-Cola Co. és a Visa Inc., akik mindketten részt vesznek a katari eseményen. Az Anheuser-Busch InBev/Budweiser és a McDonald’s Corp., szintén leszerződött a világbajnokság szponzorai közé. A katari vendégmunkások helyzete, valamint az LMBTQ+ jogok az Öböl-menti államban azonban ellenérzéseket váltottak ki a november 20-án kezdődő labdarúgó-világbajnokság előtt.

James Kirkham, az Iconic marketing tanácsadó cég alapítója és a Copa90 futballügynökség korábbi vezetője szerint a vállalatok kényes úton járnak.

“A kötéltánc nagyon vékony és kényes” – mondta a MarketWatchnak. “Egyrészt ez vitathatatlanul a világ legnagyobb sporteseménye (az olimpia talán mást mondana), ahol a nézők hatalmas kereskedelmi lehetőséget biztosítanak… másrészt viszont dilemma, hogy mennyire lehet egy olyan tornát ünnepi, amelyet egy olyan országban játszanak, ahol ilyen megkérdőjelezhető emberi jogi problémák vannak”.”

A világbajnokságot még 2010-ben ítélték oda Katarnak, ugyanazon a napon, amikor a 2018-as világbajnokságot Oroszországnak ítélték oda, amely szintén bírálatokat váltott ki.

Forrás: marketwatch.com