2024 április 19

Nem kell már a német autó?

A társaság pénteki beszámolója szerint a visszaesés elsősorban Nyugat-Európában, ezen belül Németországban volt szembetűnő: az eladások 10,2 százalékkal, illetve 11,3 százalékkal zsugorodtak. De a gyorsan növekvő kínai piacon is csökkenést kellett elkönyvelni, 0,8 százalékot. Ennek elsősorban az áll a hátterében, hogy Kínában már elfogytak a régi Mercedes B-osztályú kocsik, a Kecskeméten is gyártott új változat pedig csak az ősztől lesz kapható.

A Merceds-Benz modellekből is 3,1 százalékkal kevesebbet adtak le, de a megtorpanás valószínűleg csak átmeneti, mivel már most igen nagy a kereslet az új A és B-osztály iránt. Az év első hét hónapját tekintve változatlanul pozitív a mérleg: globálisan 5,1 százalékkal nőtt az értékesítés, 813 ezerre.