A Toyota japán járműgyártó óriási nyereségemelkedéssel zárta a júniussal végződött negyedévet, miközben feljavította az idei eladási adatait.

A cég adózás utáni eredménye az április elejétől június végéig tartó üzleti első negyedévben 290,3 milliárd jen (3,7 milliárd dollár) lett az egy évvel korábbi 1,1 milliárd jen profit után. Tavaly ilyenkor a cég eredményét jelentősen rontotta, hogy a március 11-i kettős természeti katasztrófa következtében megszakadt az ellátási lánc, így a hazai gyárak mellett az európai, amerikai, kínai és még az ausztráliai Toyota-üzemekben is a megszokottnál jóval kevesebb autó készült. A japán járműgyártó bevétele a idei pénzügyi első negyedévben mintegy 60 százalékkal 5,5 ezer milliárd jenre (70,5 milliárd dollár) nőtt éves összevetésben.

Az értékesített járművek száma csaknem megkétszereződött, 2,3 millióra bővült, miután sikerült növelni az eladást Észak-Amerikában, Európában, Japánban és Ázsia többi térségében is. A Toyota a negyedéves adatok ismertetésével egy időben bejelentette, hogy idén várhatóan 9,76 millió járművet értékesít, ez 23 százalékos növekedés tavalyhoz képest és 180 ezerrel több, mint amire a cég idén februárban számított.