Az Első Magyar-Dán Termelő Iskola Alapítvány és konzorciumi partnerei a Kiút a hátrányos helyzetből című pályázaton mintegy 183 millió forint uniós támogatást nyertek el a többszörösen hátrányos helyzetű munkanélküliek felzárkóztatására és a munka világába történő visszavezetésére a Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) pályázatán.

Az Első Magyar-Dán Termelő Iskola Alapítvány és konzorciumi partnerei a Kiút a hátrányos helyzetből című pályázaton mintegy 183 millió forint uniós támogatást nyertek el a többszörösen hátrányos helyzetű munkanélküliek felzárkóztatására és a munka világába történő visszavezetésére a Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) pályázatán. 

A projektindító konferenciát a termelőiskola és a konzorciumi partnerek – a Zalaegerszeg és Térsége Többcélú Kistérségi Társulás, a Zalaegerszegi Kistérségért Fejlesztési és a Foglakoztatási Nonprofit Kft. – szerdán tartották Zalaegerszegen.

Molnár Máté programigazgató elmondta: a programba 150 hátrányos helyzetű embert vontak be. A kiválasztási periódus után augusztusban 52 fővel megkezdődtek az OKJ képzések kőműves, szerkezetlakatos és szociális ápoló szakon. Az egyéves képzésben résztvevők korábban havonta 22.800 forint foglalkoztatást helyettesítő támogatásban részesültek, most viszont a képzés időtartama alatt havi 60 ezer forint támogatást kapnak.

Molnár Máté szólt arról is, hogy mindazokat, akik nem kerülhettek be a képzésbe, az elsődleges munkaerőpiacon próbálják meg elhelyezni. A programba bevont emberek többsége olyan hátrányokkal bír, amelyek megváltoztatására, mérséklésére esetleg megszüntetésére a projektben közreműködő partnerek és szakemberek összehangolt munkájára van szükség. A termelőiskola közel 20 éves működése alatt kialakultak és folyamatosan bővültek az ezt szolgáló tevékenység eszközei és munkamódszerei; a képzés egészét végigkísérő felzárkóztatás, a folyamatos pszicho-szociális és mentális támogatás, a napi szociális gondok segítése – sorolta a programigazgató.

Hozzátette, teljesítményfüggő ösztöndíjrendszert dolgoztak ki, ugyanakkor a szakembereknek arra is figyelnek, hogy a képzésben résztvevőknek az iskolában kell megtanulniuk a tananyagot, mivel erre az otthoni körülményeik között nincs lehetőségük. A képzés során az egyik legfontosabb cél, hogy valamennyi hallgató szerezze meg az eladható szaktudást, a piacképes szakmai végzettséget – összegezte Molnár Máté.