Jól sikerült az Adidas második negyedéve köszönhetően a labdarúgó Európa-bajnokságnak, illetve a feltörekvő országok erőteljes keresletének.

A társaság csütörtökön felfelé módosította idei profitelőrejelzését nem utolsósorban azért, mert igen jól alakulnak a londoni olimpiához kapcsolódó bevételek.

“Számunkra üzleti szempontból ez lesz minden idők legsikeresebb olimpiája” – mondta a társaság vezérigazgatója a második negyedévi eredmények ismertetésekor. Herbert Hainer szerint eddig mintegy 100 millió font értékben adtak el olimpiai termékeket azóta, hogy egy éve megkezdődött az értékesítés, és Hainer szerint a java még hátravan. A forgalom már most több mint háromszorosa a pekingi olimpia alkalmából szerzett bevételeknek.

A csütörtöki eredménybeszámoló szerint a bevételek 15 százalékkal 3,5 milliárd euróra nőttek a második negyedévben, a működési eredmény 17 százalékkal 256 millió euróra emelkedett az egy évvel korábbihoz képest. Adó után 165 millió euró volt a profit, 18 százalékkal több, mint tavaly a második negyedévben.