A Tesla bejelentette, hogy tovább fejlesztették az önvezető platformjukat, a járművek kizárólag optikai kamerákra támaszkodnak majd.

A Tesla bejelentése szerint a jövőben a járművek önvezető platformja radarok helyett kizárólag optikai kamerákra támaszkodnak. Ez egy újabb jel arra vonatkozóan, hogy a Tesla folyamatosan dolgozik azon, hogy tökéletesíteni tudja a rendszert.

A társaság azt is hozzátette, hogy a 2021 májusától az észak-amerikai piacra gyártott Tesla Model 3 és Modey Y típusú járművek a továbbiakban nem lesznek radarral felszerelve. Helyette ezek a modellek lesznek az első Tesla járművek, amelyekben az önvezetőrendszer az optikai kamerák képére fog támaszkodni.

Az Autopilot a Tesla vezetősegítő rendszerének a neve. A legtöbb autógyártó hasonló funkciókat kínál, ilyen például adaptív tempomat és a sávtartó asszisztens. A Tesla modellek esetében 10 ezer dollárért megvásárolható a Full-Self Driving rendszer, ami megfelelő körülmények esetén önvezetésre is képes. A kamerák olyan szoftverrel kombinálódnak, ami a járművek „agyaként” funkcionál és meghozza a szükséges döntéseket.

Elon Musk vezérigazgató még április végén, a társaság első negyedéves eredménykonferenciáján azt mondta, hogy át kell térni optikai kamerákat használó rendszerre, valamint tovább kell fejleszteni a döntéseket meghozó szoftverjüket, annak érdekében, hogy a járművek önvezető módban bármilyen körülmények között biztonságosan közlekedhessenek. A szerdai bejelentés azt jelenti, hogy a vállalat e célok közül legalább egyet már teljesített. A legtöbb autógyártó kamerák, lézerradarok és hagyományos radarok keverékét használja az önvezető funkciók megvalósításához.

A Tesla legfrissebb újítása valószínűleg még mindig nem kínál tényleges autonóm vezetést, hiszen a sofőröknek továbbra is a volán mögött kell lenniük és szükség esetén cselekedniük. Szabályozási szempontból a Tesla új rendszere valószínűleg még mindig 3., esetleg 4. szintűnek minősül. Az 5. szint alatt azt értjük, amikor a járművezetőknek soha nem kell figyelniük útközben. Az autonóm vezetés ezen szintjét egyelőre még csak néhány robotaxi szolgáltatás érte el. A Tesla hivatalosan nem válaszolta meg, hogy az új rendszer melyik besorolásba esik.

A Tesla részvényei 2.4%-ot emelkedtek szerdán. Az EV piacon egyre fokozódik a verseny. A Tesla részvények éves szinten nagyjából 12%-kal csökkentek, részben azért, mert a hagyományos autóipari vállalatok is egyre nagyobb figyelmet szentelnek az elektromos járművek fejlesztésére. A globális chiphiány is növeli az autógyártók költségeit.

Forrás: MarketWatch