2024 március 28

Tarolt a harmadik negyedévben a Li Auto

A Li Auto, a kínai EV gyártó trióból utolsóként, tegnap hozta nyilvánosságra harmadik negyedéves jelentését. A befektetők nagy örömére a kínai EV gyártó a vártnál jobb harmadik negyedéves számokat közölt.

A Nasdaq-on jegyzett Li Auto részvényei a negyedéves jelentés publikálását követően már a hétfői pre-market során több mint 8 százalékos pluszban jártak. A hétfői kereskedési napot végül 6.42 százalékos emelkedést követően 34.48 dolláron zárta a részvény, ezzel idén 19.60 százalékos pluszban van a papír, az elmúlt 6 hónap során pedig 47.98 százalékkal nőtt a Li Auto részvények értéke.

[cikkekembed url=”https://www.tradingview.com/chart/LI/UJMSFnIp-Li-Auto-bullish-movement/”
options=UJMSFnIp]

A Li Auto 1.21 milliárd dolláros árbevételről és részvényenkénti 3 cent korrigált nyereségről számolt be. A Wall Street-i elemzők előzetesen 1.13 milliárd dolláros árbevétellel és részvényenkénti 3 cent veszteséggel kalkuláltak. Azonban az árbevételtől talán fontosabb az eladási számok növekedési üteme. A Li Auto a harmadik negyedévben kifejezetten magas szállítási számokat mutatott fel, éves szinten több mint 209 százalékos a növekedés, a Li Auto összesen 25 116 darab autót szállított le.

A negyedik negyedév egészére vonatkozóan 30 000-32 000 darab szállítást becsülnek, a Li Auto októberben 7649 darab autót szállított le, tehát ez novemberre és decemberre vonatkozóan is még durván 11 500-11 500 darab szállítást jelentene.  Amennyiben a Li több mint 9.5 ezer EV-t tudna leszállítani egy hónap alatt, az új havi rekordot jelentene az EV startup számára. A legmagasabb havi szállítási számot 2021 augusztusában állították fel, 9433 darab leszállított modellel.

A társaság szerint a Li Auto maximális gyártási kapacitása körülbelül havi 14 ezer darab autót jelent, azonban a globális chiphiány következtében ennek az elérése későbbre tolódik. A Li Auto szerint valamikor 2022-ben érkezhet el az a pont, amikor havonta 14-15 ezer autót gyártanak le. A Li Auto még októberben kezdte el a pekingi gyártóüzemének építését, a tervek szerint 2023-ban már ebben a létesítményben is megkezdődne a gyártás. Jelenleg a Csangcsou városában található gyártóegységben készülnek a Li Auto modelljei.

Forrás: Barron’s

A jelen cikkben leírt információk, elemzések a szerző magánvéleményét tükrözik. A jelen cikkben leírtak nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (a továbbiakban: Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást. Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen cikk nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!