A Wizz Air légitársaság a magyar piacot stratégiai területnek tekinti – hangsúlyozta Daniel de Carvalho, a fapados légitársaság kommunikációs vezetője kedden, sajtótájékoztatón, Budapesten.

Elmondta: az idén 1,75 millió utassal számolnak a magyar piacon a tavalyi 1,3 millióval szemben, de márciustól, a Malév leállásától számítva 2 millió utasra számítanak 12 hónapos viszonylatban. Konkrétumok említése nélkül kijelentette: kétszámjegyű bevételnövekedést várnak a jövő év márciusig tartó idei pénzügyi évben. Utalt arra, hogy a magyar vezetésű légitársaság folyamatosan növekszik, tavaly 11 millió utas szállítottak Európában, míg az idén 12 millió utassal számolnak.

A kommunikációs igazgató szerint a növekedés mögött a minőségi szolgáltatás bővülése is meghúzódik. Szeretnének új járatokat indítani Budapestről például Moszkvába és Tel-Avivba, a Malév repülési jogainak megszerzésével. Daniel de Carvalho hangsúlyozta: utasjogi szempontból rendkívüli fontos az átlátható, kiszámítható ár kommunikálása, a Wizz Air ennek szellemében hirdeti meg ajánlatait, akcióit.

Wizz Air 39 gépes flottát üzemeltet 240 útvonalon 78 desztinációval, 28 országba. Magyarországon Budapest és Debrecen repülőtereiről 34 célállomásra repülnek a gépei.