Németországban 5 százalékkal zsugorodott júliusban az új gépkocsik piaca, a regisztrált új autók száma 248 ezerre csökkent – mutatják a német gépkocsi importőrök szövetségének (VDIK) csütörtökön közzétett előzetes adatai.

Az év első hét hónapjában 1,88 millió új autót helyeztek forgalomba, nagyjából ugyanannyit mint egy évvel korábban.

A felmérés szerint azonban a gépkocsik 30 százalékát nem közvetlenül a fogyasztók vásárolják meg, hanem a gyárak és márkakereskedőik veszik át, ezt az iparágban “önregisztrációnak” hívják. Ezek közül a kocsik közül sok nagy árengedménnyel a használt autó piacra kerül. Rossz jelnek tartják, hogy a luxusmárkák körében is nő az önregisztráció.

“Ez a módszer lényegében a részvényesek félrevezetése, azt a látszatot keltik mintha tényleg eladták volna az autókat” – mondta Ferdinand Dudenhoeffer iparági szakértő.

Marc Odinius, a frankfurti Dataforce kutatóintézet vezérigazgatója szerint maguknak a gyáraknak a részesedése a 2009. évi 5,5 százalékról 9 százalékra nőtt az új gépkocsik piacán. Németország Európa legnagyobb autópiaca.