A SYNERGON Rendszerintegrátor Kft. többéves fejlesztés eredményeképpen – a BME vezetésével és szakmai támogatása mellett – sikeresen zárta az elmúlt hónapokban zajló, a rendszer hibamentes használatát célzó átadás-átvételi folyamatot. A procedúra során az egyetem több döntéshozó testülete – többek között az egyetemi szenátus is – támogatta a rendszer átvételét. A megállapodás aláírására a Műegyetem rektrori hivatalában 2012. július 31-én ünnepélyes keretek között került sor.

A több modulból álló „Műegyetemi Gazdálkodási Rendszer”, révén az oktatási intézmény professzionálisan, költséghatékonyan és könnyen áttekinthetően tudja tervezni, irányítani és monitorozni gazdálkodását.

Az MGR az országban egyedülálló módon, teljes mértékben az egyetem igényeire szabva szolgálja ki a kötelező – a felügyeleti szervek és a fenntartó részére nyújtandó – adatszolgáltatási folyamatokat, és egyúttal komplex módon felügyeli a pályázati rendszereket is.

A fejlesztés során a Műegyetem és a SYNERGON célja az volt, hogy olyan komplex megoldás szülessen, melyben az egyes modulok – az összes gazdálkodási folyamatot átfogva és az egyéb alkalmazásokkal összekapcsolva – lefedik a teljes intézmény tervezési, nyilvántartási, beszámolási és irányítási feladatait.

Az MGR üzembehelyezésével megvalósult az egyetem oktatási, gazdálkodási, adminisztratív és egyéb tevékenységeit támogató alkalmazások integrációja is. A rendszer lehetőséget biztosít a teljesen elektronikus alapon működő intézményi „front és backoffice” megvalósítására. A folyamatosan változó törvényi szabályozás adaptálását az MGR szabványos informatikai alapokon és eszközökkel valósítja meg a jövőben.

Az átadás-átvétel alkalmával a BME és a SYNERGON vezetői megállapodtak a rendszerhez kapcsolódó további feladatok ellátásának menetrendjéről is. Ennek értelmében a SYNERGON további olyan fejlesztéseket hajt végre a rendszeren, melyek az egyetem számára a már átadott modulokhoz hasonlóan az átlátható és jó gazdálkodást szolgálják.

Az Egyetem és a SYNERGON vezetői kölcsönösen egyetértetek abban, hogy az elmúlt időszakban kialakult jó szakmai együttműködés a jövőben is folytatódhat. Az MGR jövőbeni fejlesztéseit, valamint a rendszer IT infrastruktúrájának üzemeltetését is – a korábbi közbeszerzési kiírásnak és a megkötött szerződésnek megfelelően – szintén a SYNERGON végzi.

„Örömmel vettük tudomásul, hogy többéves munkánk gyümölcseként a Budapesti Műszaki és  Gazdaságtudományi Egyetem számára készített professzionális és igen komplex „Műegyetemi Gazdálkodási Rendszert” az időközben kialakult nehézségek ellenére is sikeresen átadhattuk. A SYNERGON Csoport számára az MGR fejlesztése azért volt rendkívül fontos, mert a jelenleg ismert egyetemi informatikai rendszerek egyike sem tudta komplexen kezelni és monitorozni az oktatási intézmények sokrétű gazdasági feladatait. A most átadott rendszer egyedülálló hazánkban, reményeink szerint több felsőoktatási intézmény is hasznosíthatja majd az elmúlt években befektetett időt, energiát és szaktudást – nyilatkozta Jutasi Zoltán, a SYNERGON Informatika Nyrt. vezérigazgatója, az Igazgatótanács tagja.”