2024 november 14

Minden téren aratott az AutoWallis

A növekedés motorja a tavaly lezárt öt tranzakció volt, de az organikus bővülés is jelentős. Az értékesítési adatok egyértelműen azt mutatják, hogy a társaság túllépett a koronavírus-járvány kedvezőtlen hatásainak többségén, miközben az autóbérlés területén már a bérleti napok száma is a bázis időszak több mint duplájára ugrott.

A koronavírus-járvány miatt bevezetett korlátozó intézkedések feloldásának és az AutoWallis sikeres értékesítési stratégiájának köszönhetően jelentős javulás volt tapasztalható a második negyedévben a bérautó piacon. A társaság Kiskereskedelmi Üzletágán belül az autóbérlés területén jelentősen, több mint duplájára (+101,5%), 66.183-ra ugrott a bérleti napok száma, míg a bérleti események száma pedig stagnált (+1%).

Mindez azt jelenti, hogy a koronavírus-járvány által komolyan sújtott bérautópiacon bevezetett válságintézkedések, és a társaság értékesítési stratégiájának átalakítása eredményesek voltak: turisztikai célú utazás hiányában hosszabb bérleti eseményekre állt át a vállalat, míg a rendelkezésre álló flotta kismértékben, 9 százalékkal bővült. A szerviz órák tekintetében is folytatódott a kedvező trend: a tavaly lezárt hat tranzakció és az organikus növekedés hatására összességében két és félszeresére (+163,6%), 62.666 órára emelkedett, de a bővülés organikusan is 67 százalékos volt.

A kedvező trend a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett vállalat gépjármű értékesítésének területén is megfigyelhető volt: az új gépjármű-értékesítés a tavalyi tranzakciók hatása nélkül kétszeresére (+100,4%), míg a tavalyi tranzakciók hatására (Iniciál Autóház, Wallis Kerepesi, hazai Jaguar és Land Rover értékesítés és a ljubljanai BMW-kereskedés) összességében csaknem négyszeresére (+247,3%), 3.428 darabra növekedett (Ehhez képest a magyar személyautó-piac mindössze 16 százalékkal bővült*).

A használt gépjármű-értékesítés is szépen teljesített: a tranzakciókkal együtt 141 százalékkal, 842 darabra emelkedett az eladott járművek száma (tranzakciók nélkül is 2 százalékos a növekedés). Az AutoWallis Csoport Nagykereskedelmi üzletága még ennél is jobban teljesített, elsősorban az Opel-értékesítés négy országra kiterjedő év eleji indulása miatt. Az üzletág új gépjármű értékesítése több mint a négyszeresére (+309,4%), 7.385 darabra ugrott (az organikus növekedés 32,2 százalékos volt).

Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója szerint az első félév értékesítési számai azt mutatják, hogy a tavaly végrehajtott tranzakciók és a korábban is stabil alapok együttesen jelentősen növelik a társaság méretét és eredménytermelő képességét, és hozzájárulnak ahhoz, hogy a vállalat az évtized végére a közép-kelet-európai régió meghatározó autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatója legyen.

Kiemelte, hogy az első hat hónap adatai alapján már a bérautó szolgáltatás területén is növekedés tapasztalható, ráadásul a határok újranyitásával a rövidtávú bérautó piac felpattanására lehet számítani. Az új autó értékesítéssel kapcsolatban elmondta, hogy az első félév kiemelkedő teljesítménye után a globális chiphiány és az emiatt fellépő gyártási nehézségek a piac egészét érintően már éreztetik kedvezőtlen hatásukat, mely a harmadik negyedévben tetőzhet.