
Tömeges leépítést jelentett be a Lufthansa –Az MI váltja az embereket?
Négyezer munkahely megszüntetését jelentette be a Lufthansa 2030-ig. A légitársaság az adminisztratív területeken vágja vissza a létszámot, miközben mesterséges intelligenciával növelné a hatékonyságot, és évente 300 millió eurós megtakarítást vár az átalakítástól. A pilóták szakszervezete pedig szavaz a sztrájkról.

A létszámleépítések főként Németországban lesznek Forrás: Unsplash
Újabb nagy átalakításba kezd a Lufthansa. A légitársaság 2030-ig négyezer munkahelyet számol fel, főként németországi adminisztratív területeken. A cél a működés egyszerűsítése, az AI-technológiák bevezetése és az évi 300 millió eurós költségmegtakarítás elérése. A digitalizáció és az automatizálás révén kívánja növelni a hatékonyságot – számolt be a légitársaság leépítési terveiről a Reuters.
A vállalat közlése szerint a csökkentéseket főként Németországban, a szociális partnerekkel egyeztetésével történik, azokon a területeken ahol a légitársaság csoportja a leginkább küzdött a költségek mérséklésével.
Hol történik a leépítés?
A Lufthansa közleménye szerint a leépítések elsősorban a németországi adminisztratív alkalmazottakat érintik. A repülési operációt, a pilótákat és a légiutaskísérőket kevésbé befolyásolják az átalakítási tervek. A vállalat célja a párhuzamos feladatok megszüntetése és a cégcsoport integrációjának erősítése.
A csoport állítása szerint nem adta fel a 8 százalékos célkitűzést, bár most a 2028-as és 2030-as új középtávú célok részeként azt az évtized későbbi szakaszára halasztották.
A Lufthansa-csoporthoz a Lufthansa mellett a SWISS, az Austrian Airlines, a Brussels Airlines és az olasz ITA Airways tartozik.
A Lufthansa pilótaszakszervezete kedden szavaz arról, hogy sztrájkoljanak-e a nyugdíjszabályozás módosításai miatt.
Miért van szükség az átalakításra?
A vállalat a digitalizációban és a mesterséges intelligencia technológiákban látja a hatékonyságnövelés kulcsát. Az átszervezés célja elsősorban az adminisztratív folyamatok racionalizálása, a párhuzamos tevékenységi körök megszüntetése és az ügyfélélmény és az üzemeltetés egyszerűsítése.
Mennyi lesz a költsége és a haszna?
Az egyszeri átszervezési költségek közel 400 millió euró lesz. A várható éves megtakarítás pedig megközelítőleg 300 millió euró, amely közvetlenül növeli az EBIT-et.
A Lufthansa a hétfői rendezvényen közölte, hogy a korrigált üzemi árrése 2028-ra eléri a 8-10 százalékot a korábbi 8 százalékos célról, a korrigált szabad cash flow pedig meghaladja az évi 2,5 milliárd eurót (2,9 milliárd dollárt).
Az átalakítási program a Lufthansa szerint hosszú távon megerősíti a csoport versenyképességét a globális légiközlekedési piacon.
A vállalat részvényei a bejelentésre emelkedtek és közel 2 százalékot emelkedtek, hétfő délután 7,85 eurón álltak.
Digitalizáció erősödik a légiközlekedésben
Nem a Lufthansa az egyetlen, amely digitalizációs és AI-megoldásokra támaszkodik. Az iparág egészében zajlik az automatizált ügyfélkiszolgálás (chatbotok, önkiszolgáló pultok), a karbantartási predikciók mesterséges intelligenciával. Továbbá az üzemanyag-optimalizálás és útvonaltervezés digitális eszközökkel.
Ezek az eszközök nemcsak költséget csökkentenek, hanem a fenntarthatósági célok elérését is segítik. A Lufthansa átszervezési programja évente 300 millió eurót hozhat a cégnek – ez forintban több mint 120 milliárd , miközben mesterséges intelligencia váltja ki az adminisztratív munkakörök egy részét.
Jelen írás kizárólag tájékoztatási célt szolgál. A cikkben megjelenő információk nyilvános és mindenki számára elérhető adatok alapján kerültek felhasználásra.
Címlapkép forrása: Unsplash
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.