
Bajban a Range Rover? – Több mint 120 ezer autót érint a visszahívás
Több mint 120 ezer Range Rovert és Range Rover Sportot hív vissza a Jaguar Land Rover, miután kiderült a 2014–2017-es modellek futóművében repedések alakulhatnak ki. A hibát eddig nem kötötték balesethez, de a gyártó megelőzésként ingyenes javítást kínál.

Több mint 120 ezer Range Rover Sport modellt kellette visszahívni hiba miatt. Forrás: Unsplash (illusztráció)
Biztonsági kockázat miatt visszahívja Range Rover és Sport modelleit a JLR
A Jaguar Land Rover (JLR) önkéntes biztonsági visszahívást indított a 2014–2017 között gyártott Range Rover (L405) és Range Rover Sport (L494) modellek esetében az USA-ban, Kanadában és az Egyesült Királyságban — közölte a gyártó.
A döntést egy potenciálisan veszélyes hibára alapozzák. A járművek elülső futóművében található felső kormánycsukló repedés veszélye miatt, ami extrém esetben a kormányzott kar leszakadásához vezethet, és ezzel jelentősen növeli a balesetveszély – számolt be a visszahívásról az NHTSA.
Több mint 120 000 jármű érintett
A titkosított adatok alapján mintegy 121 500 SUV-t érint a visszahívás – ebből 54 720 Range Rover, és 66 789 Range Rover Sport modellek számítanak érintettnek az észak-amerikai piacon. Az NHTSA (USA) eljárása ősszel frissült, és a mostani hullám már jóval nagyobb, mint a 2024-ben futó, közel 17 000 járművet érintő kampány.
A biztonsági rendszer állítólag hibátlan, de a kockázat továbbra is fennáll
A NHTSA megerősítette, jelenleg nincs ismert baleset vagy sérülés, ami a hibához köthető lenne. Ennek ellenére a JLR, az ügyet biztonságot prioritásként kezeli.
A márkaszervizek díjmentesen inspectálják a futóművet, és két opció áll rendelkezésre. Amennyiben repedést találnak, azonnal kicserélik a csuklót. De ha nem találnak hibát, viszont a kockázat fennáll, egy megerősítő rögzítő konzolt szerelnek fel.
A NHTSA jármű visszahívást nyáron már egy előzetes kivizsgálás előzte meg a Reuters szerint. Akkor mintegy 91 856 Range Rover Sport járművet hívtak vissza. Felhasználói bejelentések alapján strukturális repedések merültek fel a kormánycsuklókban. A járműtulajdonosok fórumokon is beszámoltak hasonló esetekről, ezzel jelezve, hogy a probléma nem lokális, hanem rendszerszintű lehet.
A vizsgálatok és a gyors reagálás azt mutatja, hogy a gyártó igyekszik megelőzni a potenciális baleseteket, még térségfüggetlen bizonyítékok hiánya esetén is.
Címlapkép forrása: Unsplash (illusztráció)
Legnézettebb Tartalmak
Megkapja Magyarország a befagyasztott 215 milliárdot? – Ez lehet a feltétel
szeptember 22, 2025Tényleg megtört a forint? – Durván visszaverte az eurót, a dollár is vérzik
szeptember 20, 2025Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.