
Továbbra is a Nestlé és a Coca-Cola a világ legértékesebb élelmiszermárkája – Tíz éve verhetetlenül az élen
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát, miközben a Coca-Cola sorozatban tizenegyedik éve a legértékesebb alkoholmentes italmárka, 46,3 milliárd dolláros értékkel. A dobogós helyeken a Lay’s és a Yili, illetve a Pepsi szerepel, utóbbi márkaértéke 22,6 milliárd dollárra nőtt.

Az élelmiszerek közül a legértékesebb márkák az elmúlt tíz év során nem változtak. Forrás: Unsplash
A tíz legnagyobb élelmiszermárka összértéke 88,4 milliárd dollár, ami a világ száz legnagyobb élelmiszermárkájának több mint 35 százalékát adja.
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát, noha márkaértéke az elmúlt évben 4 százalékkal, 20 milliárd dollárra csökkent – derült ki a Brand Finance legújabb listájából.
Európa, Amerika és Ázsia egyaránt a Top tízben
A Lay’s továbbra is a második helyen áll, értéke 5,8 százalékkal 12,7 milliárd dollárra nőtt, míg a harmadik a kínai Yili, amelynek értéke 3,4 százalékkal 11,2 milliárd dollárra mérséklődött. A negyedik helyen az amerikai Tyson található +19,8 százalék, 9,9 milliárd dollár, az ötödiken pedig a francia Danone +3,1 százalék, 8,3 milliárd dollár.
Az amerikai tortillachips márka, a Doritos három pozíciót javított a Food 100 2025-ös rangsorában, így a hetedik helyre ugrott, márkaértéke 16 százalékkal nőtt 2024-hez képest 5,4 milliárd dollárral. A stratégiai marketingkampányok kulcsszerepet játszottak a márkaérték növelésében, a márka korszerűsítette termékeit és a célzott piacok megszólítására kínált termékeit.
A tajvani Uni-President márka értéke 35 százalékkal nőtt. Ezzel tíz pozíciót javítva a nyolcadik helyet szerezte meg. Az olasz Barilla +21 százalék, 5 milliárd dollár a kilencedik. A svájci Lindt is befért a top tízes listába 14,4 százalékkal, amely 4,9 milliárd dollárt jelent. Így a tizedik helyen zárta a rangsort.
A listán 41 amerikai, 10 kínai, 9 olasz és számos más ország vezető márkái kaptak helyet.
Az alkoholmentes italoknál továbbra is a Coca-Cola vezet
A Coca-Cola a legértékesebb alkoholmentes italmárka immár tizenegyedik éve egymás után. A márkaértéke 32 százalékkal, 46,3 milliárd dollárra nőtt 2025-ben. Ez már több mint kétszerese a második helyezett Pepsinek. A második helyen álló üdítőital márkaértéke 12 százalékos márkaérték-növekedést követően elérte a 22,6 milliárd dollárt 2025-ben. A Coca-Cola a top 50 alkoholmentes italmárka között is a legerősebb, a márkaerősségi index (BSI) pontszáma 93,4 a 100-ból.
Címlapkép forrása: Unsplash