2025 május 18

Giganyereség – Néha bizony jól jön a megfelelő időben megtett egyesülés

Singapore Airlines  rekord éves nettó nyereségről számolt be, amelyet az Air India és a Vistara egyesüléséből származó egyszeri nyereség növelt.

A megnövekedett versenyre adott válaszként alacsonyabb légi viteldíjak negatívan befolyásolták az üzemi eredményt. A légitársaság csoport nagyjából 1,1 milliárd szingapúri dollár (847,20 millió dollár) egyszeri nyereséget realizált. Miután tavaly novemberben befejeződött a 49%-os tulajdonában lévő indiai Vistara légitársaság és az Air India egyesülése.

2,78 milliárd szingapúri dollár

Szingapúri nemzeti légitársaság közölte, hogy a nettó nyereség 2,78 milliárd szingapúri dollár volt a március 31-én véget ért évben. Szemben az egy évvel korábbi 2,68 milliárd szingapúri dollárral, ami meghaladja a Visible Alpha 2,68 milliárd szingapúri dolláros konszenzusát.

Üzemi nyeresége azonban 37%-kal esett vissza az egy évvel korábbihoz képest. 1,71 milliárd szingapúri dollárra, mivel az utasforgalmi hozam – amely a repülőjegyek viteldíjainak átlaga – 5,5%-kal csökkent a légitársaságok globális kapacitásbővítésével járó erős verseny miatt – közölte a Reuters hírügynökség.

Miközben a légitársaság rekord számú utast szállított évente, és a keresletet is erősnek írta le. Az iparág megnövekedett kapacitása csökkentette a jegyárakat, miközben az üzemanyag- és kiadásköltségek emelkedtek, ami csökkentette a profitmarzsokat.

Fogyaszői bizalom

A világ más légitársaságaitól érkező figyelmeztetéseket követően a Singapore Airlines közölte, hogy az Egyesült Államok bevezette vámok valószínűleg aláássák a fogyasztói és üzleti bizalmat. Megterhelik az utas- és teherfuvarozási piacokat. Az éves áruszállítási bevételek 4,4%-kal nőttek az erős e-kereskedelem és a romlandó áruk iránti kereslet, valamint a Vörös-tengeri hajózás zavarai miatt. A fuvarozási hozamok 7,8%-kal csökkentek a megnövekedett verseny miatt.

Amerikai légitársaságok, mint például az American Airlines és Delta  előrejelzéseit, míg az ázsiai nagyvállalat, a Cathay Pacific szerint a légi áruszállítás iránti kereslet Kína és az Egyesült Államok között valószínűleg csökkenni fog. A Singapore Airlines részvényenként 30 szingapúri centes végső osztalékot jelentett be, ami alacsonyabb az egy évvel korábbi 38 szingapúri centre vetítve.

Fotó: Wikipedia