
Brutális beruházással jön a Lidl – Félmilliárd fontos bővítést jelentettek be, 40 új üzletet nyitnak
A Lidl újabb jelentős lépést tesz a brit piac meghódítása felé. 500 millió fontot fordít üzlethálózatának bővítésére az Egyesült Királyságban. A német tulajdonú áruházlánc a folyó pénzügyi évben több mint 40 új üzletet nyitását tervezi. Így tovább növelheti piaci részesedését, és közelebb kerülhet a konkurrens Morrisons megelőzéséhez. A Lidl már most az Egyesült Királyság leggyorsabban növekvő kiskereskedelmi lánca.
A Lidl 500 millió fontot, mintegy 238 milliárd forintot fordít Nagy-Britanniában üzlethálózatának bővítésére. A cég tervei szerint több mint negyven új üzletet nyit a folyó pénzügyi évben. Az új üzletek nyitása jelentősen meghaladjaz előző évi 23 új egységet – számolt be a német tulajdonú kiskereskedelmi lánc terjeszkedéséről a The Morning Star.
A Lidl GB vezetői elmondták, hogy az Egyesült Királyság legutóbbi kormányzati tervezési reformjai segítenek „eltávolítani a fejlődés akadályait”, és támogatják növekedési ambícióit.
A Lidl célja a gyorsabb terjeszkedés
Az Angliában, Skóciában és Walesben már több mint 980 üzlettel és 14 elosztóközponttal rendelkező Lidl hétfőn egy hosszú listát is közzétett a lehetséges új helyszínekről. A terjeszkedés célja a piaci részesedés további növelése. A növekedést a kedvező árú kínálattal és az új üzletek nyújtotta vásárlási lehetőségekkel kívánnak elérni.
A Kantar piackutató adatai szerint a Lidl az Egyesült Királyság leggyorsabban növekvő kiskereskedelmi lánca. A március 24-ig tartó 12 hétben az eladások 9,1 százalékkal emelkedtek. A cég ezzel a növekedéssel 7,8 százalékos részesedést ért el a brit élelmiszerpiacon. Ezzel a Lidl egyre közelebb kerül ahhoz, hogy megelőzze a Morrisons áruházláncot, amely jelenleg az ötödik legnagyobb szereplő a brit piacon.
Növekvő verseny a brit élelmiszerpiacon
Az üzletlánc terjeszkedési stratégiája része annak a szélesebb körű versenynek, amelyben a diszkontláncok egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a brit kiskereskedelmi piacból, a hagyományos szupermarketek rovására. A Lidl hosszú távú célja, hogy még szélesebb vásárlói rétegeket érjen el az Egyesült Királyságban.
Címlapkép forrása: Unsplash