
Súlyos mulasztás az MBH Banknál – 15 milliós bírság járt érte
Több tízezer ügyfél nem kapta meg időben az éves díjkimutatását az MBH Banktól, ezért a Magyar Nemzeti Bank 15 millió forintra bírságolta a pénzintézetet. A mulasztás ismétlődő volt, a jegybank szerint a bank egyik jogelődjénél korábban is volt hasonló hiányosság. Az MNB haladéktalan intézkedést rendelt el.
A Magyar Nemzeti Bank 15 millió forintra bírságolta az MBH Bankot, mert az intézmény több tízezer lakossági ügyfelének nem küldte meg határidőre az éves számladíjuk kimutatását. A jegybank szerint ez már nem az első ilyen mulasztás a pénzintézetnél, és az ügyfelek tájékoztatása ezúttal sem volt megfelelő.
Az MBH Bank közel 70 ezer lakossági fizetési számla esetében nem teljesítette a törvényi kötelezettségét. Nem küldte el határidőre (január 31-ig) az éves díjkimutatást az érintett ügyfeleknek. A szabály szerint a bankoknak postán vagy elektronikusan kell ezt a dokumentumot ingyenesen eljuttatni minden lakossági folyószámla-tulajdonoshoz – közölte az MNB szerdán a döntését.
Kik voltak az érintettek?
A mulasztás azokat érintette, akik elektronikus kapcsolattartást állítottak be, de nem rendelkeznek netbank hozzáféréssel. Így ők sem postai úton, sem online nem kapták meg a kimutatást, ami sérti a jogszabályokat.A jegybank szerint az MBH Bank egyik jogelődjénél korábban is többször előfordult hasonló mulasztás. Ez is közrejátszott abban, hogy most 15 millió forintos bírságot szabtak ki, és a bankot haladéktalan intézkedésre kötelezték.
Miért fontos az éves díjkimutatás?
Az éves díjkimutatás segíti az ügyfeleket abban, hogy átlássák mennyi díjat és költséget vont le tőlük a bank. Továbbá össze tudják hasonlítani saját csomagjukat más lehetőségekkel, és szükség esetén bankot váltsanak vagy számlacsomagot módosítsanak.
Az MNB a közleményében emlékeztet. A számlaválasztó program és a 13 munkanapos egyszerűsített bankváltás lehetősége mindenki előtt nyitva áll.