2025 június 17

Megéri használt Lacoste ruhát venni? – Mostantól a márkánál az új és a régi is megkapható

A Lacoste hivatalosan is belépett a használtcikk-piacra. A francia divatház mostantól saját oldalán értékesíti a márka használt és felújított ruhadarabjait. Az új modell nemcsak fenntarthatóbb működést kínál, hanem új vásárlórétegek elérését is lehetővé teszi. Mennyire éri meg a használt prémium márkák vásárlása?

A Lacoste már használt ruháit is értékesít online felületén. Forrás Lacoste

A prémiumdivat új iránya a használt Lacoste ruhák a márka hivatalos oldalán

A fenntarthatóság és a körforgásos gazdaság jegyében a világ egyik legismertebb prémiummárkája, a Lacoste is belépett a használtcikk-piacra. A francia divatház új programja, a Lacoste Second Hand lehetővé teszi a márkától vásárolt ruhák visszavételét, felújítását és újraértékesítését. Egyelőre kizárólag Franciaországban, de a kezdeményezés jelentős változás előfutára lehet az európai divatiparban.

A projektet a használtruha-értékesítésre specializálódott Faume nevű francia céggel közösen indították el. A modell lényege, hogy a vásárlók a Lacoste márkájú, 2019 utáni szezonból származó, jó állapotú termékeiket visszaküldhetik a márkának. Ezt a ruhamárka felújítja és újracímkézi, majd árusítja a hivatalos online felületen. Az elfogadott termékkörbe jelenleg ruházat és bőráru tartozik. Cipőket, fehérneműket, parfümöket és egyéb kiegészítőket a használt részlegen nem árulnak.

Fenntarthatóság presztízsértékkel, nem olcsó, de tudatos alternatíva

A használt darabok árazása azt mutatja, hogy a Lacoste nem a klasszikus „turkálós” vonalat követi. Egy férfi teniszpóló 72 euróba (több mint 29 ezer forintba), egy női body 150 euróba (több mint 61 ezer forintba) kerül, az uniszex kabátok ára is hasonló sávban mozog. Ezek az árak jól tükrözik a presztízsmegőrzés szándékát, és azt az irányt, amelyben a prémiumdivat igyekszik újrapozícionálni magát a használt termékek piacán. Nem olcsó alternatívaként, hanem tudatos és fenntartható választásként.

A Faume a technológiai partner és piacépítő

A háttérben működő Faume 2020 óta épít platformot prémium- és luxusmárkák számára a használtruha-piacon való megjelenéshez. A cég eddig több mint háromszázezer használt termék értékesítését segítette elő, ezek 40 százaléka Franciaországon kívül talált gazdára. Olyan nevekkel dolgoznak együtt, mint az Isabel Marant, Soeur, Ami Paris, Aigle vagy Victoria Beckham, és jelenleg 45-nél is több márka használja a rendszerüket. 2024-ben a Faume több mint 4200 tonna szén-dioxid-kibocsátást takarított meg a textiltermékek újrahasznosításával.

A cég most újabb, nyolc millió eurós tőkebevonást jelentett be, amelyet többek között az Amundi Private Equity és a Bpifrance támogat. A cél a további terjeszkedés. Elsősorban az olasz és a brit piacokon szeretnének növekedni, de középtávon Európa-szerte is erősítenék jelenlétüket.

Divattrendek új alapokon a fiatal közönségnek digitális piactéren

A Faume vezetője, Aymeric Déchin szerint a használt termékek a márkák számára nemcsak új bevételi forrást, de új közönséget is jelentenek. A vásárlók 70 százaléka elsőként ilyen platformon keresztül találkozik egy adott márkával. A cél az új, fiatalabb vásárlóréteg elérése, akik már eleve érzékenyebbek a fenntarthatóságra és nyitottabbak az újrahasznosításra. A Faume 2025-ben tervezi elindítani a „Dynamic Pricing” nevű mesterséges intelligencia-alapú árazási rendszerét, amely tovább erősítheti a versenyképességet a használtcikk-piacon.

Bár a Lacoste Second Hand program egyelőre csak a francia vásárlók számára érhető el, a modell hosszabb távon akár más országokban, köztük Magyarországon is megjelenhet. A használt divat egyre kevésbé jelent kompromisszumot, és a fenntarthatóság, a márkahűség és a tudatos fogyasztás metszéspontjává válik.

Címlapkép forrása: Lacoste

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.