Jövő generációs modellekkel vesz lendületet a BMW
BMW Új Fejezetet nyit Magyarországon: Elektromos modelloffenzívával és debreceni gyártással
A BMW értékesítésében 2025 új lendületet hozhat az innovatív Neue Klasse modell, amelyet a vállalat új debreceni üzemében gyártanak majd – jelentette be Gombos Zoltán, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója. A vállalat továbbra is az elektromobilitás élvonalában kíván maradni, miközben a belsőégésű és hidrogénüzemű járművek iránti igényeket is kielégíti.
Rekordot döntött a BMW Magyarországon
2024-ben a BMW Group 6274 járművet értékesített Magyarországon, ezzel a teljes hazai újautópiac 5,2%-át fedte le. A márka értékesítése 5784 darab volt, míg a MINI modellek eladásai 490 darabnál álltak meg. A vállalat a prémium szegmensben 30,8%-os piaci részesedéssel őrizte meg vezető pozícióját.
A magyarországi autópiac 2024-ben összesen 121 607 járművet adott el, amelyből 15,4% prémium modell volt. Az értékesítés 10%-kal nőtt az előző évhez képest, amelyben kiemelkedően szerepeltek a sport szabadidő modellek, amelyek az eladások több mint felét tették ki.
Elektromos modellek és jövőbeni tervek
Az elektromos autók piacán a BMW 674 jármű eladásával a negyedik legnépszerűbb márka lett Magyarországon. A márka minden szegmensben képes elektromos meghajtású modelleket kínálni, és a Neue Klasse modellek révén a BMW új korszakot nyit az elektromobilitás területén. Ezek a járművek a legkorszerűbb akkumulátortechnológiával érkeznek.
A MINI márka teljes modellpalettája megújult, azonban az átmeneti időszak miatt eladásaik 28%-kal, 490 darabra csökkentek. Az elektromos MINI modellek értékesítése azonban 20%-kal nőtt, 126 darabot adtak el.
Motorpiaci kihívások és sikerek
A BMW motorok piacán a 2023-as kiemelkedő év után tavaly 7%-os visszaesést regisztráltak, 743 jármű értékesítésével. A visszaesés oka részben az, hogy a tavalyi évben hatósági megrendelések elmaradtak, amelyek korábban jelentős forgalmat generáltak.
Céges ügyfelek dominanciája
Gombos Zoltán elmondta, hogy a BMW márka eladásainak 90%-át céges vásárlók tették ki, amely 15 értékesítési ponton érhetők el Magyarországon.
A vállalat célja továbbra is az, hogy a technológiai újítások és a folyamatos növekedés révén a prémium szegmens meghatározó szereplője maradjon, miközben hozzájárul a magyar gazdaság fejlődéséhez a debreceni gyártással és az innovatív modellek bemutatásával.
Címlapkép forrása: Shutterstock