A Coca-Cola egyik érdekeltségével fejleszti a szolgáltatásait egy magyar családi pékség
A Coca-Cola résztulajdonában lévő Casa del Caffé Vergnano vendéglátóipari partnere lett a Félegyházi Családi Pékség, amely így prémium kategóriás kávémárkával fejlesztheti a szolgáltatásait – közölte az olasz kávéipari társaság kedden az MTI-vel.
A hosszú távra szóló együttműködés alapján a Coca-Cola HBC Magyarország korszerű eszközökkel, szakértői tanácsadással, szakmai képzésekkel és szervizeléssel támogatja a sütőipari vállalkozást, amely 90 saját üzletet működtet és 400 partnert szolgál ki – írták. A közlemény szerint a partnerséget a Coca-Cola és a Caffé Vergnano kezdeményezte, a Félegyházi Családi Pékség pedig abban bízik, hogy a kávékülönlegességek, új termékpárosítások jelentősen növelhetik a forgalmukat. A Coca-Cola szakértője szerint egy jól megválasztott szezonális kávéreceptúra akár 15 százalékos növekedést is eredményezhet – jegyezték meg. A pékség vendégei évente csaknem másfél millió csésze kávét fogyasztanak, boltjaikban naponta 40-45 ezren vásárolnak, gyártósoraikon évente 35 ezer tonna termék készül, ezzel a társaság a magyar sütőipar mintegy 280 milliárd forintos forgalmából csaknem 10 százalékkal részesedik. A cég központján, Kiskunfélegyházán 10 milliárd forint értékű zöldmezős beruházáson is dolgoznak, így új gyártóterük, hűtött csomagolójuk és fagyasztott raktáruk lesz. A fejlesztéssel 200 új munkahelyet teremtenek, jelenleg több mint 1400 alkalmazottat foglalkoztatnak. Beszámolója szerint a társaság 2022-ben több mint 20 milliárd forint, tavaly pedig már 30 milliárd forintot meghaladó forgalmat ért el, kis részben már külföldön is értékesítenek. A nyereség az előző 2 üzleti évben 434 millió forintról majdnem 4,5 milliárd forintra nőtt.