Kinyílt Pandora szelencéje – Megállíthatatlanul törnek előre
A Pandora (PNDORA.CO), a világ legnagyobb ékszerkészítője megemelte egész éves bevételi előrejelzését, miután az első negyedévre vonatkozó értékesítési és nyereség előrejelzéseket felülmúlta. Mindez nem meglepő, mivel piaci részesedést szerzett az Egyesült Államokban, a világ legnagyobb piacán. A dán vállalat részvényei 5%-kal emelkedtek.
Óriási termékkínálat-bővítést hajtottak végre
A Pandora jelentős beruházásokat hajtott végre a marketingbe, az üzletnyitásokba, valamint gyűrűk, nyakláncok és laboratóriumi körülmények között előállított gyémántok termékkínálatának bővítésébe. Bár a 60 és 2000 dollár közötti áron kínált charm karkötői továbbra is a teljes értékesítés 60-70%-át teszik ki. Az eladások az első negyedévben 11%-kal, 6,8 milliárd dán koronára ugrottak, beleértve az Egyesült Államokban 9%-os növekedést. Az USA-ban a márka piaci részesedése akkor is növekedett, amikor az ékszerek iránti általános kereslet gyengült.
„Még egy zsugorodó piacon is vannak nyertesek.”
„Alapvetően azért ilyen kedvező a helyzetünk, mert folyamatosan fektetünk pénzt és energiát a márkába” – mondta Alexander Lacik vezérigazgató „Még egy zsugorodó piacon is vannak nyertesek.” Az üzemi eredményük 1,26 milliárd koronáról 1,51 milliárd koronára emelkedett az előző évhez képest, szemben az elemzők által várt 1,32 milliárd koronával. A Pandora most az idei évre 8-10%-os organikus bevételnövekedést vár, szemben a korábban várt 6-9%-kal. A működési árrés iránymutatásukat továbbra is körülbelül 25%-on tartják – szögezi a Reuters hírügynökség.
Charm karkötők – Az egyik legnagyobb őrület világszerte
A 90-es évek divatjának egyik alapdarabja, a charm karkötők reneszánszukat élik. A közösségi média platformokon, például a TikTok-on most hihetetlenül trendinek számítanak. Lacik szerint a közösségi médiafelületek hozzájárultak a Pandora növekedéséhez, de nem ezek volt az alapvető hajtóerők. „Ez annak az átfogó munkának az eredménye, amin a Pandora már évek óta dolgozik. Bátran ki merem jelenteni, hogy sikerült megtalálni azt a célközönséget, akit ki akarunk szolgálni” – mondta Lacik.
Észak-Amerikában a Pandora laboratóriumban előállított gyémánt ékszerekkel való bővülése felkeltette a vásárlók érdeklődését, és növelte a keresletet a Pandora termékek teljes palettája iránt – közölte a vállalat. A társaság legnagyobb szépséghibája a kínai piac volt, ahol az eladások 17%-kal csökkentek, amit a Pandora a kihívásokkal teli piaci helyzetnek tulajdonított.
Képek forrása: Shutterstock