Jelentés – A Coca-Cola fikarcnyit sem veszített népszerűségéből
Az amerikai Coca-Cola Co., a világ legnagyobb üdítőital-gyártójának profitja 2 százalékkal, bevétele 3 százalékkal nőtt. Az idei első negyedévben a tavalyi azonos időszakkal összevetve.
A cég arról jelentett, hogy az adózott eredménye 3,18 milliárd dollár lett az egy évvel korábbi 3,11 milliárd dollár után. Az egy részvényre eső eredménye 72 centről 74 centre nőtt. A szakértők által inkább figyelemmel követett egyszeri tételek nélküli részvényarányos nyereség 72 cent lett. Felülmúlta az elemzői várakozások átlagában szereplő 70 centet. A Coca-Cola negyedéves bevétele 11,3 milliárd dollárra nőtt az egy évvel korábbi 10,98 milliárd dollárról. Meghaladta a szakértők által becsült 11,007 milliárd dollárt. Az organikus bevételnövekedés 11 százalék volt – ismertette a távirati iroda.
A Coca-Cola bevétele Észak-Amerikában 7 százalékkal, Latin-Amerikában 10 százalékkal, az ázsiai és csendes-óceáni régióban pedig 7 százalékkal nőtt, az EMEA régióban (Európa, Közel-Kelet, Afrika) 3 százalékkal csökkent. A szénsavas üdítőitalok értékesítése 2 százalékkal nőtt, a gyümölcslevek, a tejes italok és a növényi alapú italoké szintén 2 százalékkal emelkedett, ugyanakkor a víz, a sportital, a kávé és a tea eladása 2 százalékkal csökkent. A Coca-Cola kedden ismertetett új előrejelzése szerint az idén 8-9 százalék lesz az organikus eladásnövekedés az eddig becsült 6-7 százalék helyett.