Jól fogytak az okostelefonok Kínában
Kínában 69,3 millió okostelefont adtak el az idei első negyedévben, 6,5 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. Áll az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat honlapján szereplő jelentésben.
Az eladások növekedésében szerepet játszott az alacsony bázis, de így is már a második egymást követő negyedévben jegyeztek fel bővülést – jegyezte meg az IDC. A negyedév nagy vesztese a nem Android-rendszerű Apple volt. Az első negyedévben Kínában a legnagyobb piaci részesedése a Honornak volt, 17,1 százalékos az egy évvel korábbi 16,1 százalék után.
Alig lemaradva, a második helyet a Huawei szerezte meg, piaci részesedése a tavalyi első negyedévi 8,6 százalékról 17 százalékra ugrott. A dobogó harmadik helyén álló OPPO piaci részesedése 19,8 százalékról 15,7 százalékra csökkent az idei első negyedévben. A tavalyi első negyedévben még második Apple piaci részesedése 17,8 százalékról 15,6 százalékra süllyedt, ami a negyedik helyre volt csak elég az idei első negyedévben. A lista ötödik helyén a vivo áll az idei első negyedévben 14,6 százalékkal az egy évvel korábbi 17,4 százalék után.
Képek forrása: Shutterstock