A vártnál sokkal alacsonyabb lett az infláció az eurózónában!
Beszigorított az Európai Parlament
Az Európai Parlament szerdán új, az uniós tagállamok kormányait tömörítő Tanáccsal már egyeztetett intézkedéseket fogadott el az új nehézgépjárművekre vonatkozó szén-dioxid-kibocsátás-csökkentési célok szigorítása érdekében.
A nagy tehergépkocsik és autóbuszok szén-dioxid-kibocsátását a 2030-2034 közötti időszakban 45, 2035-2039 között 65, 2040-től pedig 90 százalékkal kell csökkenteni. Az új városi autóbuszok esetében 2030-ig 90 százalékkal kell csökkenteni a kibocsátást, 2035-re pedig zéró kibocsátású járművekké kell válniuk. 2030-tól kezdődően a pótkocsikra 7,5 százalékos, a félpótkocsikra 10 százalékos kibocsátáscsökkentési célokat határoznak meg az intézkedések.
Az Európai Bizottságnak 2027-ig részletesen meg kell vizsgálnia az új szabályok hatékonyságát és hatását. A felülvizsgálat során többek között fel kell mérni, hogy a szabályokat alkalmazni kell-e a kis tehergépkocsikra, milyen szerepet játszhat a kizárólag szén-dioxid-semleges üzemanyaggal működő nehézgépjárművek nyilvántartásba vételére szolgáló módszertan, valamint azt, hogy egy szén-dioxid-korrekciós tényező milyen szerepet játszhat a kibocsátásmentes nehézgépjárművekre való átállásban. A Tanácsnak még hivatalosan jóvá kell hagynia a megállapodást, mielőtt az hatályba léphetne – ismertette a távirati iroda.
Címlapkép forrása: Shutterstock