2024 november 16

A vártnál nagyobb mértékben nőtt a kínai Baidu profitja és bevétele

Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben nőtt a Baidu kínai multinacionális technológiai vállalat nyeresége és a bevétele az idei első negyedévben az egy évvel korábbihoz képest.

A pekingi székhelyű, internet alapú szolgáltatások és termékek előállítására, valamint mesterséges intelligencia fejlesztésére szakosodott cég, amely a legnagyobb kínai keresőportál, a Baidu.com üzemeltetője is, és gyakran emlegetik a kínai Google-ként, 31,14 milliárd jüan (4,54 milliárd dollár, 1516 milliárd forint) bevételre tett szert a március végével záródott első negyedévben, ami 10 százalékkal felülmúlta az egy évvel korábbi 28,41 milliárd jüant. Szakértői vélemények átlagában kisebb, 29,97 milliárd jüan bevétel szerepelt. A cég negyedéves adózott eredménye 5,83 milliárd jüan (848 millió dollár) volt, szemben az egy évvel korábbi 885 millió jüan veszteséggel. Az egy amerikai letéti jegyre jutó nyereség 15,92 jüan (2,32 dollár volt, szemben a tavalyi első negyedévi 2,87 jüan veszteséggel. Egy amerikai letéti jegyre eső, egyszeri tényezők nélküli nyeresége 16,1 jüan (2,34 dollár) volt, elemzők 12,46 jüannal számoltak.

A Baidu alaptevékenységének (Baidu Core) bevétele 8 százalékkal, 23 milliárd jüanra nőtt, ezen belül az online marketing bevétele 6 százalékkal, 16,6 milliárd jüanra emelkedett. A Baidu streaming szolgáltaja, az iQIYI 8,3 milliárd jüan bevételre tett szert, ami 15 százalékos éves szintű növekedés, és amihez részben az előfizetők 28 százalékos emelkedése járult hozzá.