A félmilliárd forintos zsebkendő
Nem titok, hogy elképesztő pénzeket fordítanak a legnagyobb cégek is, logójuk újratervezésére. Néha ezek a változtatások teljesen észrevehetetlenek, néha azonban tényleg van is értelme. A CitiBank is hasonló gondolatokkal játszadozott, amikor 10 millió dollárt tervezett elkölteni egy szép új dizájnra.
CitiBank
A szervezet, a Citigroup multinacionális vállalat egyik alvállalata, 19 országban van jelen világszerte. Ezt szem előtt tartva nem csoda, hogy a vállalat nem volt hajlandó spórolni a logótervezésen.
Érdekesség, hogy a logóvásárlás része volt a Citibank által végrehajtott 10 millió dolláros márkaújítási költségvetésnek, mivel a vállalat frissíteni akarta arculatát. Az egyszerű, de hatásos szóvédjegyet a Pentagram cég készítette.
Paula Scher
A Pentagram céget Paula Scher alapította. Neki köszönhető a CitiBank jelenlegi logója is. A 10 millió dollárból, melyet a vállalat erre szánt, a logó maga 1,5 milliót tett ki. Ez persze rengetegnek hangozhat (körülbelül fél milliárd forintot jelent), de egy ekkora cégnek igazán semmiség.
Mielőtt a Pentragram csapata munkához látott volna, találkoztak a Citibank vezetőségével, hogy megvitassák a feladatot és persze a kondíciókat. A megbeszélés közben Paula firkálgatni kezdett egy szalvétára.
1,5 millió dollár egy firkáért?
Amikor végzett nemes egyszerűséggel kijelentette, hogy “This is your logo”. A legenda szerint az egész nem került többe, mint 5 percbe. Persze a bank nem akarta kifizetni az erre szánt összeget, azonban végül mégis nyélbe ütötték a megállapodást. A logó amúgy bevált és ha valaki ellátogat a Pentagram oldalára akkor részletesen is elolvashatja, hogy mit, miért és hogyan csinált a cég.
Forrás: nedwin, ebaqdesgin, Pentagram
Borítókép forrása: pixabay