Kevesebb eladással is hozta a formát a Daimler
Kevesebb autót értékesített, mégis nőtt a német Daimler AG profitja a szeptember végével záródott három hónapban éves összevetésben; a 2,47 milliárd eurós adózott eredmény 21 százalékkal felülmúlta az egy évvel korábbit.
A Kecskeméten Mercedes-Benz-gyárat üzemeltető társaság pénteken azt közölte, hogy ebben az időszakban a chiphiány miatt ugyan 30 százalékkal csökkent a Mercedes-Benz egység értékesítése, ezt azonban részben ellensúlyozta a nagyobb hasznot hozó, prémium kategóriás S-osztály, valamint az elektronikus autók eladása.
A Daimler 577 ezer 800 autót értékesített a szeptember végével záródott három hónapban, 25 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A cég negyedéves forgalma 40,1 milliárd euró volt, alig kisebb az egy évvel korábbi 40,3 milliárd eurónál.
A működési eredmény 18 százalékkal, 2,6 milliárd euróra emelkedett a tavalyi harmadik negyedévi 2,2 milliárd euróról. A Daimler árfolyama 2,3 százalék pluszban állt pénteken a frankfurti értéktőzsdén a kereskedés indítása után csaknem egy órával.