2024 október 03

Szállította az eredményeket a Delivery Hero, mégis bezuhant az árfolyam

A németországi székhelyű vállalat azt közölte, hogy 2021 negyedik negyedévében 9,6 milliárd euró (11 milliárd dollár) bruttó értékesítést könyvelhetett el, ami éves szinten 39%-os növekedés. A bevételek mintegy 66%-kal 1,9 milliárd euróra nőttek a negyedévben. Az egész évben a Delivery Hero 35,4 milliárd eurós összértékesítési volumenről számolt be, ami némileg meghaladja saját iránymutatását, miközben a bevételek 89%-kal 6,6 milliárd euróra emelkedtek, nagyjából a várakozásoknak megfelelően. A korrigált alap haszonkulcs -2,2% volt, ami valamivel rosszabb a vártnál.

Ennek ellenére a Delivery Hero részvényei nagyjából 25%-ot zuhantak csütörtökön. Ennek eredményeként a vállalat több mint 4,2 milliárd eurót (4,8 milliárd dollárt) vesztett a piaci értékéből. Az elemzők a Delivery Hero 2022-es előrejelzését jelölték meg a negatív piaci reakció okaként. Míg a Delivery Hero azt várja, hogy platform üzletága eléri a nullszaldót, a csoport fő haszonkulcsának egész évre szóló iránymutatása -1% és -1,2% között van.

„Csak egy kis ütésre van szükség ahhoz, hogy a világjárvány győztesei, például a Delivery Hero körüli buborék kilyukadjon. A 2022-re vonatkozó előrejelzések elmaradnak a várttól” – mondta Susannah Streeter, a Hargreaves Lansdown vezető befektetési és piaci elemzője a CNBC-nek. „Úgy tűnik, a befektetők elveszítik a türelmüket a vállalattal szemben” – mondta, hozzátéve, hogy a Delivery Heronak „továbbra is jelentős befektetéseket kell végeznie, hogy az erős verseny közepette lassan a jövedelmezőség felé mozduljon”.

A befektetők egyre óvatosabbak a technológiai szektor magas értékeléseivel kapcsolatban – különösen a veszteséges vállalatok, például a Delivery Hero esetében –, mivel a központi bankok kamatemelésbe kezdenek a növekvő infláció megfékezése érdekében. A Bank of England az elsők között lépett fel, egyszer decemberben, majd e hónap elején emelte a kamatot. Az Egyesült Államok jegybankja jelezte, hogy már márciusban kamatot fog emelni.

Niklas Östberg, a Delivery Hero vezérigazgatója arra a kérdésre, hogy az infláció milyen hatással van üzletére, azt mondta, hogy a cégre „nem voltak annyira hatással” az emelkedő árak. A cég már olyan „szélsőséges” inflációs országokban működik, mint Törökország és Argentína – tette hozzá. A Delivery Hero-nak nem kell pénzt gyűjtenie a befektetőktől, mivel „erős mérleggel” rendelkezik – mondta Östberg a CNBC „Squawk Box Europe” című műsorában. „Továbbra is a növekedés az elsődleges, és ebben az évben a jövedelmezőség felé mozdulunk” – mondta. „Meg kell győződnünk arról, hogy nem függünk a tőkepiactól.”

Az élelmiszer-kiszállítási szektor jelentős konszolidáción ment keresztül, több nagy cég felvásárolta kisebb riválisait, hogy megelőzze a versenytársakat. 2021 végén a Delivery Hero bejelentette, hogy többségi részesedést vásárol a spanyol rivális Glovo-ban. A Delivery Hero még saját piacán, Németországban is nehézségekkel küzd, ahol az indulás után alig néhány hónappal leállítja élelmiszerszállítási tevékenységét. Östberg szerint a cég „későn” érkezett a játékba, és ehhez „10-15 éves befektetési időszakra” lett volna szükség.

Forrás: https://www.cnbc.com/2022/02/10/delivery-hero-shares-plunge-on-disappointing-2022-earnings-guidance.html