Nem csak a pénz számít a turizmusban
Képzés és tréning is kell a dolgozónak…
„Az utóbbi években a hagyományosan népszerű anyagi juttatások és egyéb ösztönzők mellett egyre fontosabbá váltak a munkavállalói elvárások között a képzések, tréningek” – értékelte a kutatás eredményeit Temesvári Zsolt, a Danubius Hotels Group képzési és szervezetfejlesztési igazgatója.
[extracode type=”ad” id=”in_post_trendextra” data=”103″]
„Ez a tendencia összefüggésben lehet az Y-generáció térnyerésével, illetve az őket követő Z-generáció munkaerő-piacon történő megjelenésével, amelynek tagjai számára a szakmai kihívások, illetve fejlődési lehetőségek fontos szerepet játszanak egy munkahelyről való döntésben; ezeknek a generációknak a legfiatalabb képviselői is hamarosan kikerülnek a középiskolai, egyetemi-főiskolai képzőhelyekről” – véli Temesvári.
…meg persze jó fizetés
A kutatás nem csupán az anyagi juttatások és egyéb ösztönzők fontosságát tette vizsgálat tárgyává, hanem az általános munkahelyi előnyöket is. Mint kiderült, mind a dolgozók, mind a tanulók legfontosabb elvárása, hogy a fizetésük összhangban legyen a munkájuk értékével.
[extracode type=”ad” id=”in_post”]
Emellett a dolgozók – vélhetően a szektort általánosan sújtó munkaerőhiány hatásait érzékelve – a második legfontosabb elvárásként a munkaterhelésnek megfelelő számú munkatársat jelölték meg, amelyet harmadikként a munkarészlegek közti hatékony és eredményes kommunikáció követ. A tanulók második és harmadik helyen az átlátható és méltányos jutalmazási rendszert, valamint a munkahely biztonságát és kiszámíthatóságát emelték ki az elvárások sorában.
„A munka értékével összhangban lévő fizetés fontossága a megbecsültség érzésével lehet összefüggésben. A szektorban – többek között az elvándorlás és az utánpótlás korlátjai miatt – egyre jelentősebb a munkaerőhiány, amivel együtt a munkatársak fontossága is nagymértékben megnőtt. Ebben a környezetben csak azok a szállodák lehetnek versenyképesek, amelyek nem csak a már meglévő munkatársaikat becsülik meg, de olyan munkahelyi körülményeket is teremtenek, amelyek megfelelnek a leendő munkatársak, köztük az egyre meghatározóbb „új generációk” elvárásainak” – tette hozzá Temesvári Zsolt.