2025 január 15

A sörgyártónak megy, a légitársaságnak nem

Nőttek a dán számok

A világ negyedik legnagyobb sörgyártójának negyedéves bevétele 5 százalékkal, 13,7 milliárd dán koronára emelkedett, a szakértők 13,48 milliárd koronát vártak. A Carlsberg eladási volumene ugyan csökkent az első negyedévben, azonban a drágább termékek iránti kereslet növekedésének köszönhetően az értékesítési bevétel emelkedett.

[extracode type=”ad” id=”in_post_trendextra” data=”109″]

Az értékesítés Ázsiában és Kelet-Európában bővült leginkább, ahol a vállalat felső árkategóriába tartozó termékeinek aránya nőtt az eladásokon belül. Az orosz piacon a sörgyártó értékesítése 4 százalékkal esett az első negyedévben, döntően amiatt, hogy az orosz alkoholfogyasztás visszaszorítása érdekében betiltották az alkoholos italok másfél literesnél nagyobb PET palackban forgalmazását.

A Carlsberg nem közölt adatot negyedéves profitjáról, azonban arra számítanak, hogy az idén egyszámjegyű lesz működési nyereségének növekedése, valamint pozitív árfolyamhatással is számolnak idén a cég szakértői. Az 1847-ben alapított dán vállalathoz tartozik egyebek között a Tuborg, a Somersby, a Holsten és a Kronenbourg márka.

Mínuszban az Air France-KLM

A légitársaság honlapján csütörtökön publikált jelentés szerint az Air France-t, a KLM-et, a regionális Hop!-ot, valamint a diszkont Transaviát tömörítő csoport árbevétele 1,9 százalékkal 5,7 milliárd euróra emelkedett az első negyedévben, utasszáma pedig 5,2
százalékkal 20,9 millióra nőtt.

[extracode type=”ad” id=”in_post”]

Ennek és az 1,7 százalékkal csökkenő egységköltségek ellenére a társaság üzemi eredménye a tavalyi 99 millió eurós veszteség után ebben az évben 143 millió eurót tett ki, az adózott eredmény pedig 216 milliós veszteség lett szemben a tavalyi 155 milliós veszteséggel.

A kiadási oldalon a kerozinköltségek 2 százalékkal növekedtek, ugyanakkor bérekre 1,7 százalékkal kevesebbet költöttek.

A hálózatos légitársaságok közül az Air France a tavalyi 63 után idén 123 milliós üzemi szintű veszteséget jelentett, a KLM pedig 17 millió eurós üzemi veszteségről adott számot idén, míg tavaly 7 milliós mínusszal zártak. Tovább romlott a Transavia pénzügyi helyzete is: a tavalyi 63 millió eurós veszteség után ebben az évben 77 milliós mínuszban volt a cég a negyedév végén.