
A TV2 a cégek kedvence
2016 második félévében kilenc televízió 646 műsorcíme mellett 1126 cég 1723 féle támogatói üzenete 81 821 alkalommal jelent meg. A támogatói hirdetések időtartama 113,3 órát tett ki, amely a 17 666 órányi műsoridő 0,64 százaléka.
[extracode type=”ad” id=”in_post_trendextra” data=”103″]
A hirdetők szponzorüzenetei közül 355 csupán egy-két alkalommal fordult elő, ezzel szemben négy szpot ezret is meghaladó esetben bukkant fel, ezek a FundiMini gyerekszámla, a BioTech USA, a Leirer építőanyagok és a Telekom Magenta1 csomagja. A támogató hirdető cégek negyede többféle támogatói szpottal is jelentkezett, mindig aktualizálva azok tartalmát. A cégek 82 százaléka csupán egy televíziónál kötelezte el magát, de vannak olyan hirdetők, akik négy televíziónál is feltűntek.
A nyári időszakban rekordszámú támogatói hirdetést vonultattak fel a televíziók, a kiemelkedő aktivitásra az M4 sportközvetítései adhatnak magyarázatot. A csatorna olimpiai közvetítéseihez és az Út Rióba sorozathoz 1859 támogatói üzenet kapcsolódott, amelyeket tizennégy cég jegyzett.
[extracode type=”ad” id=”in_post”]
Díj- és nyereménytárgyról szóló szpot száz műsorban volt fellelhető, és az összes támogatói hirdetés 17,5 százalékát fedte le. Az idetartozó támogatások elsősorban az Aktív (2056), a Mokka (1323), a Sztárban Sztár (1021) és a Red Carpet magazinhoz (1140) kapcsolódtak, és különösen az utazás és vendéglátás területén működő cégek favorizálták ezt a támogatói formát.
A hatóság 2016 második félévében a legtöbb nézőt elérő országos kereskedelmi televíziók, az RTL Klub és a TV2, valamint a közszolgálati Duna TV műsoraiban vizsgálta a támogatói üzeneteket. Mellettük egy-egy hónap erejéig helyet kapott a mintában az M2, az M3, az M4 Sport, a Viasat3 és a Story5 csatorna is.