
Visszatér az AAA Auto hazánkba
Az AAA Auto február elején megkezdi a gépkocsi-felvásárlást és megnyitja telefonos ügyfélszolgálatát. Az értékesítés márciusban, a pénzügyi szolgáltatásokat is magába foglaló teljes körű üzletmenet pedig áprilisban indul a fóti telephelyen.
„Markánsan meg akarjuk különböztetni magunkat versenytársainktól az általunk kínált autók életkora és a futott kilométerek szempontjából. Akínálatunkban általában fiatalabb és kevesebbet futott autók szerepelnek majd. 12 hónapon belül az ország legnagyobb használtautó-kereskedőjévé kívánunk válni. Szeretnénk, ha járműkészletünk száma Budapesten egyetlen helyszínen elérné akár az 1.000 darabot – ez lesz a legfőbb versenyelőnyünk,” mondta Karolína Topolová, az AAA Auto vezérigazgatója.
Az AAA Auto Budapest melletti telephelye Fóton, a Fehérkő u. 1-ben található. Ezen a helyszínen a korábbi kereskedés majdnem 5 évvel ezelőtt, a gazdasági válság kezdetén zárt be. Az összesen 25.000 m2 vevőkkel és a kiállított járművekkel.
A cseheknél már megszokott, a magyaroknál még nem
Az AAA Auto a magyar vásárlókat – a magas minőségű autókon kívül – az ügyfelek igényeire szabott szolgáltatásokkal kívánja megnyerni. „Ez leginkább a készpénzes és az eladó által megjelölt helyszínen történő mobil autófelvásárlást foglalja magában. Ezek a szolgáltatások gyakoriak például Csehországban, de különlegességnek számítanak a magyar piacon,” fogalmazott Topolová.
Ahogyan az az AAA Auto-nál más országokban jellemző, a magyarországi vevők is négy piacvezető finanszírozó partner ajánlatai közül választhatnak majd autóhitelt. Balesetbiztosítást és kötelező felelősségbiztosítást is fogunk értékesíteni. Ezenkívül a járművek műszaki vagy elektromos meghibásodására fedezetet kínáló biztosítást is értékesítünk majd a londoni Lloyd´s-zal együttműködésben,“ mondta Topolová.
Válság előtti szinten a növekedési ütem
Az AAA Auto Csoport 2013-ban 56.648 gépkocsit értékesített, ami 10,3 százalékos növekedésnek felel meg. Ez a válság előtti növekedési ütem visszatérését jelenti. A legtöbbet értékesített típus a Skoda volt, összesen több mint 11.000 eladott autóval. A vállalatcsoport leggyorsabban az orosz piacon növekedett, ahol az árbevétel éves szinten 17,4 százalékkal emelkedett. Nemzetközi terjeszkedési programjának részeként, a vállalat 2011-ben nyitotta meg oroszországi autótelepét.
Az AAA Auto csoportszinten 2014-ben további értékesítés-bővülést vár, előzetesen közel 62 ezer autó eladását tervezi. 2006 és 2009 között volt olyan időszak, amikor a vállalat 7 telephellyel is működött Magyarországon, majd a pénzügyi válság következtében és a helyi használtautó-piac összeomlása miatt kivonult.
Mindig is célpont volt Magyarország
„Valójában mindig is azt terveztük, hogy újra piacra lépünk Magyarországon, ezért is tartottuk meg itt ingatlanjaink nagy részét. Ez nagyon sokat segített a helyi piacra történő visszatérésünk során. Annak is nagyon örülünk, hogy korábbi munkavállalóink is visszatérnek hozzánk, és ezért nagyon hálásak vagyunk,” zárta Topolová.
A vállalat további alapterületű telephelyen több, mint 40 munkavállaló foglalkozik majd a telephelyek megnyitását tervezi valószínűleg 2-3 év múlva, azt követően, hogy elemezte a helyi piacra való visszatérés sikerességét.
Mit érdemes tudni a vállalatról?
Az AAA Auto Csoport 22 éve működik és jelenleg 33 telephelyet számláló hálózattal rendelkezik Csehország, Szlovákia, Oroszország és Magyarország piacain. A vállalat fennállása alatt több, mint 1,4 millió vevőt szolgált ki. 2012-ben a csoport auditált árbevétele 336 millió euró volt. 2013-ban az AAA Auto összesen 56.648 gépkocsit értékesített, ebből 38.297-et Csehországban, 15.896-ot Szlovákiában és 2.455-öt Oroszországban.
A vállalat a régi-új „Mototechna” márkanév alatt is értékesít újszerű állapotú autókat Csehországban és Szlovákiában. Az Ogilvy & Mather 2013 őszén napvilágot látott tanulmánya szerint az AAA Auto márkanév az 1989 novembere után született legjobb cseh márkanevek egyike.