2025 május 20

Újabb szlovák cég a hazai piacon

 A cég tulajdonosai két évvel ezelőtt döntöttek úgy, hogy egy új, modern ecetgyárat építenek Leopoldovban. A gyár megalapítását az indokolta, hogy az olcsó savanyúságok vásárlása helyett, a csehek és a szlovákok visszatértek a házi befőzés hagyományához, így a minőségi ecet után megnőtt a kereslet.

„Társaságunknak 1911 óta van tapasztalata szesz előállításában. Ecet gyártásunk során biotechnológiai termelést, azaz baktériumios erjesztést alkalmazunk, ami hasonló a joghurtok előállításának gyári technológiájához. Az élelmiszer ipari finomszesz saját gyártása biztosítja

számunkra a minőségi ecet előállításához szükséges feltételeket.” – mondta Peter Križan, a St. Nicolaus kereskedelmi főigazgatója. „A gyárunk rendkívül jó elhelyezkedésének köszönhetően (Pozsonytól 70km-re Északra az A1-es autópálya mentén) képesek leszünk ellátni a magyar piacot közvetlenül, a keleti területeken a kisvárdai központú Várda Drink lesz a partnerünk. A terméket HELS márkanévvel forgalmazzuk majd Magyarországon. Az előkészületek már nagyon előrehaladottak, a termék értékesítésére vonatkozólag jelenleg folynak a tárgyalások, mind a nagy multinacionális hipermarketekkel, mind pedig az erős magyar tulajdonú láncokkal.„ – egészítette ki a kereskedelmi vezető.

A St. Nicolaus nem csak a háztartásokat célozza meg Magyarországon jó minőségű, és a jelenleg itthon kapható eceteknél sokkal kedvezőbb árfekvésű termékével, de élelmiszeripari nagy beszállítóvá is kíván válni már a közeli jövőben.

„A St. Nicolaus 2012-ben összesen 20 millió liter erjesztett élelmiszer-ecetet termelt, ami az új ecetgyár teljes termelési kapacitása. „A csehországi, a szlovákiai és a magyarországi piacon összesen körülbelül 60 millió liter erjesztett ecetet értékesítünk évente. Ezen felül Lengyelországba, Romániába és Horvátországba is exportálunk. További fejlesztéseinknek köszönhetően – melyek egyaránt érintik az ecet termelésének, feldolgozásának és palackozásának ágazatait – tervezzük az általunk előállított minőségi ecet, Közép-európai értékesítési területeit továbbnövelni. – nyilatkozta Peter Križan.