Egyre keresettebbek a magyar borok
A befektetést az Európai Unió Jeremie Alapja és a Svájci–Magyar Együttműködési Program tette lehetővé.
Új lendületet vehet a minőségi magyar borok exportja azzal a 146.850.000 forinttal, amelyet az Euroventures IV alap és Charles Mount, angol borkereskedő fektetett az Amand Wine Export Kft-be. Mount a többek között a Dom Perignon, Henessy, Krug, Cloudy Bay és Glenmorangie márkákat forgalmazó Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH) nemzetközi ital csoportnak és a Nytimber angol prémium bormárkának dolgozott mielőtt a magyar borokkal kezdett foglalkozni. A vállalkozás az export piacokra vonatkozó exkluzív megállapodást kötött a Royal Tokaji Borászattal. “A magyar borok iránti nemzetközi érdeklődés egyértelműen növekszik. A minőség jó, a választék pedig a magyar szőlőfajták és borászati módszerek sokszínűségénél fogva különleges. Növekedést várunk a Royal Tokaji nemzetközi értékesítésében és keressük azokat a hasonlóan kiváló magyar borászatokat, akiket a jövőben külföldön képviselhetünk,” – mondta Charles Mount. „Több magyar bor is kiugróan sikeres lehetne ma külföldön. A magyar borokban rejlő kereskedelmi lehetőségeket illetően a két legfontosabb kihívás a magyar borászatok erőforrás- és a nemzetközi piacokra vonatkozó ismeretek hiánya. Az AWE vezetőinek nemzetközi tapasztalatai és a mostani befektetés hidat emelhetnek az eddig elérhetetlen piacok felé” – tette hozzá Mount.
A cég első márkája a Royal Tokaji, amelyre egyre növekszik az igény külföldön. Az 1990-ben alakult Royal Tokaji Borászat ma az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb borászat a Tokaji borvidéken. A borászat a kezdetektől arra törekedett, hogy helyreállítsa a régió borainak évszázados vezető szerepét és ismertségét. A régió egyik legnagyobb és legelismertebb borásza, Áts Károly a hagyományos és modern borkészítési technológiákat ötvözve készíti a díjnyertes Royal Tokaji borok széles skáláját. A Royal Tokaji Borászat vezető szerepet játszott e legendás magyar borok újjászületésében, mely a világhírű borszakíró és a borászat egyik alapító tagja, Hugh Johnson szavaival élve „még az imádkozó angyalokat is megénekelteti”.
Az AWE további kizárólagos nemzetközi disztribúciós szerződések megkötését tervezi a legkiválóbb magyar, nem tömegpiaci borok készítőivel. E megállapodások keretében a cég szervezi meg az általa képviselt márkák kereskedelmét, irányítja márkái értékesítési és marketing tevékenységét a célpiacokon. A társaság földrajzilag két területre kíván koncentrálni. A fejlett piacokon, mint például az USA vagy az Egyesült Királyság, jelentős igény van kevésbé ismert régiók új, izgalmas boraira. A fejlődő piacokon, mint például Kína vagy Brazília, már a kezdetektől erős keresletet lehet generálni a magyar borokra. Az akár 3 hónapra is elhúzódó szállítási határidők miatt nem könnyű a Távol Keletről érkező igényeket kielégíteni. Itt az AWE raktárkészletet fog felhalmozni a gyorsabb kiszolgálás érdekében. Az AWE, működésének első évében, 25,000 rekesz bort tervez exportálni 5,500 forintos üvegenkénti átlagáron, amely lényegesen meghaladja az eddig külföldön értékesített magyar borok átlag kiskereskedelmi árát.
„Úgy gondoljuk, hogy a magyar borok sikerébe fektetni nem csak üzlet, hanem ügy. Mindenki kicsit magáénak érzi a magyar borokat és legtöbbünknek van kedvenc hazai bora. Az Euroventures korábbi alapjai sikerrel fektettek be a Hilltop és a Royal Tokaji borászatokba. Bízunk benne, hogy az AWE révén újabb piacok ismerik meg a hazai prémium borokat és újabb magyar borok válnak keresett termékké külföldön,” – mondta Tánczos Péter, az Euroventures igazgatója.
Euroventures: 7 milliárdos társbefektetési alap KKV-knak
Az Euroventures Kockázati Tőkealap Kezelő Zrt. Közép-Kelet Európa vezető, független kockázati tőkebefektetője. Az Euroventures csapata 1989 óta több mint 40 alkalommal fektetett be nemzetközi ambíciókkal rendelkező magyar vállalatokba. A cég 2010 óta kezeli az Európai Uniós Jeremie-program részeként létrejött Euroventures IV társbefektetési alapot, mely a Svájci–Magyar Együttműködési Program hozzájárulásával 7,1 milliárd forintra bővült. Az Euroventures IV alap célja ígéretes, kiváló menedzsmenttel rendelkező magyar közép- és kisvállalkozások – társbefektetők bevonásával történő – tőkefinanszírozása. Az alap futamideje 10 év, a befektetési periódus 2013. december 31-ig tart.