Elektromos autókkal erősíti flottáját a Kia
A Kia tizenegy új, tisztán elektromos hajtású akkumulátoros modellt mutat be több kategóriában világszerte 2025-ig – tájékoztatta a Kia Motors Hungary Kft. az MTI-t.
Az újgenerációs villanyautó-sorozat első modellje, egy crossover 2021-ben lép piacra Európában, és minden új modellnek lesz legalább egy villamosított hajtásláncú, azaz könnyű hibrid, hibrid, plug-in hibrid, vagy tisztán elektromos változata. A közlemény szerint Emilio Herrera, a Kia Motors Europe vezetője elmondta: a Kia villanyautóinak jelentős része kifejezetten Európának készül majd, jelenleg ez a kontinens mutatja a legnagyobb piaci potenciált ezen a területen.
A cél évi 500 000 tisztán elektromos hajtású autó értékesítése világszerte 2026-ra, ugyanekkorra a tervek szerint az európai eladások 20 százalékát teszik majd ki a teljesen elektromos hajtású modellek. A Kia 2020 első negyedévében jól szerepelt az európai piacon, a tisztán elektromos hajtású autók értékesítése 75 százalékkal 6811 darabra nőtt 2019 hasonló időszakához képest. Ezzel a helyi kibocsátás nélküli, elektromos hajtású modellek immár a márka európai eladásainak 6 százalékát adják. 2019 első negyedévében ez az arány még 2,9 százalék volt.
Magyarországon az első negyedévben 1649 új Kiát helyeztek forgalomba, ebből hét volt elektromos. A márka a magyar piacon tavaly 7949 autót adott el, ebből 3 volt elektromos meghajtású. Az idén 300 elektromos autó eladását tervezik, ennek megvalósulását befolyásolhatja az elektromos járművek vásárlását támogató állami program is. Középtávon a cég az idei számok többszörösét látja reálisnak Magyarországon, az elektromosautó-paletta bővülésére alapozva. A Kia Motors első negyedéves eladásait jelentősen befolyásolta a koronavírus-járvány miatt elsősorban Kínában megcsappant kereslet.
A dél-koreai járműgyártó korábban azt közölte, hogy a március végén lezárt három hónapban adózott eredménye 59 százalékkal, 265,97 milliárd wonra (215,6 millió dollár) esett az egy évvel korábbi 649,1 milliárd wonról. Globális értékesítése a koronavírus-járvány nyomán 7,3 százalékkal esett vissza a negyedévben, főleg a kínai piacon csökkentek eladásai (57 százalékkal), Dél-Koreában ugyanakkor 1,1 százalékkal nőttek, és az Egyesült Államokban is 1 százalékkal emelkedtek.