
Újra lendületben a BMW – Közel 600 ezer autó három hónap alatt, de hol robbant a piac?
Erős harmadik negyedévet zárt a BMW. A német autógyártó 588 300 járművet értékesített világszerte, ami 8,8 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az eladásokat főként az amerikai és az európai piac húzta fel, míg Kína gyengélkedése kissé visszafogta a lendületet. Az elektromos autók iránti kereslet tovább nő, de már lassuló ütemben.

Erős negyedévet zárt a BMW. Forrás: Unsplash
Pozitívan zárta a harmadik negyedévet zárt a BMW. Világszerte több mint 588 ezer autót adott el, ami 8,8 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A lendületet főként az amerikai és az európai piac adta, míg Kínában enyhe visszaesés tapasztalható. Az elektromos autók iránt továbbra is élénk az érdeklődés, de a növekedés üteme lassult – számolt be az eredményről a Reuters.
Jelentős a növekedés az USA-ban és Európában
A BMW csoport harmadik negyedéves adatai alapján Európában 9,3 százalékkal nőttek az eladások, ezen belül Németországban 12,3 százalékos bővülést regisztráltak.
Az erős értékesítési teljesítmény Európában és Amerikában, valamint a MINI márka esetében különösen biztató” – mondta Jochen Goller, a BMW igazgatótanácsának tagja.
Az Egyesült Államokban még ennél is dinamikusabb volt a növekedés. 24,9 százalékkal több jármű talált gazdára, ami a cég egyik legerősebb teljesítménye az elmúlt években.
Ezzel szemben Ázsiában stagnálás jellemezte az értékesítéseket, Kínában pedig 0,4 százalékos visszaesést mért a vállalat.
A prémium márkák húzták a csoport teljesítményét
A BMW márka eladásai 5,7 százalékkal nőttek, a MINI modelljei viszont kiugró, 37,5 százalékos növekedést értek el, míg a Rolls-Royce eladásai is 13,3 százalékkal bővültek.
Az év első kilenc hónapjában a BMW-csoport összesen 1,796 millió járművet értékesített, ami 2,4 százalékkal több, mint 2024 azonos időszakában.
Elektromos fronton is erős, de vegyes a kép
A BMW elektromos és hibrid modelljeinek értékesítése a harmadik negyedévben 8 százalékkal, 151 282 darabra nőtt.
Az év elejétől számítva ez 15 százalékos bővülést jelent, összesen 470 313 eladott elektromos járművel.
Ugyanakkor a tisztán elektromos modellek eladásai 0,6 százalékkal csökkentek július és szeptember között, ami a kínai piac gyengülésének tudható be.
Kihívások és kilátások
A BMW erős negyedéve ellenére Kína továbbra is kulcsfontosságú kockázati tényező, ahol a verseny az elektromos járművek piacán egyre élesebb.
A vállalat célja, hogy 2026-ra az összes eladásának több mint harmadát elektromos modellek adják – ehhez azonban a kínai és az amerikai kereslet tartós erősödése szükséges.
Jelen írás kizárólag tájékoztatási célt szolgál. A cikkben megjelenő információk nyilvános és mindenki számára elérhető adatok alapján kerültek felhasználásra.
Címlapkép forrása: Unsplash