Rekordon a kereslet a Lamborghinik iránt
Az ingadozó tőzsdék és a növekvő gazdasági bizonytalanság ellenére a Lamborghinik iránti kereslet „magasabb, mint valaha” – mondta Stephan Winkelmann, a Lamborghini vezérigazgatója. „Ez hihetetlen” – mondta Winkelmann. „Nehéz előrejelzést készíteni arról, hogy mi fog történni, és a 2022-es év hátralévő részére. De az ügyfelekkel beszélve, az összes vezetőnkkel beszélve nem látunk semmiféle lassulást a megrendelések tekintetében”.
Az eredmény egy várólista, amely már több mint 12 hónapos. A Lamborghinikre jellemző várólista a pandémia előtt hat-kilenc hónap volt. Arra a kérdésre, hogy a vállalat várólistája mikor, vagy egyáltalán visszatér-e valaha a „normális” szintre, Winkelmann azt mondta, hogy a high-end autók iránti kereslet alapvetően visszaállhatott egy magasabb szintre, tekintettel az elmúlt két évben létrehozott hatalmas vagyonra.
„Azt látjuk, hogy világszerte egyre több ember van, aki képes megvenni egy olyan autót, mint a miénk” – mondta. „A világjárvány után az emberek meg akarták jutalmazni magukat. És ott vannak a piacok, amelyeket elárasztott a pénz. Úgy gondolom, hogy egy nagyon magas fennsíkon vagyunk. Nem tudom, hogy ez-e az új normális állapot.” Ráadásul a Lamborghinik a fiatal gazdagok kedvencévé váltak, akik kriptóból, részvényekből, technológiai cégekből és örökségekből szerezték újonnan szerzett vagyonukat. Winkelmann szerint 2025-ben a Lambo vásárlóinak 70%-a 40 év alatti lesz. „Egyértelműen egy sokkal fiatalabb vásárlók felé történő elmozdulást tapasztalunk” – mondta.
A Lamborghini tavaly rekordnyereségről és rekordtermelésről számolt be, amit nagyrészt az SUV-jának, az Urusnak köszönhet. Az eladások 19%-kal 2,1 milliárd dollárra nőttek, és 8.405 autót szállítottak le, ami 13%-os növekedés 2020-hoz képest, beleértve az 5.021 Urus modell, 2.586 Huracán és 798 Aventador eladását. Winkelmann elmondta, hogy a gyártást idén nem lassították az ellátási lánc problémái, mivel a vállalat a chipeket és más alkatrészeket nagy prioritással kapja az anyavállalattól, a Volkswagentől. Elmondása szerint az idei termelés még a tavalyinál is magasabb lesz. „Javítottunk a termelésen, így úgy gondoljuk, hogy javítottunk a kibocsátáson” – mondta. „Majd meglátjuk. De ez biztosan egy lehetőség.”
A hosszú várakozási idő miatt egyes márkakereskedések öt- és hat számjegyű felárat számítanak fel az ügyfeleknek, hogy olyan autókhoz jussanak, amelyek hamarabb rendelkezésre állnak, akár más ügyfelek lemondása, akár demómodellek révén. Egy vásárló a CNBC-nek elmondta, hogy 100 000 dollárt fizetett azért, hogy egy hónapon belül kapjon egy Urust, ahelyett, hogy várakozott volna. Winkelmann elmondta, hogy a vállalat mindent megtesz az árképzési gyakorlat ellenőrzéséért és a kereskedők „fantomrendeléseinek” megakadályozásáért. De mivel sok használt Lambo ára jelenleg az új matricás ár 140%-át teszi ki, a márkakereskedők számára a nyereség kísértése a most kapható autókkal továbbra is nagy.