Növekvő negyedéves bevételről számolt be a Henkel
A Henkel német háztartás-vegyipari és kozmetikai konszern növekvő bevételről számolt be harmadik negyedéves pénzügyi jelentésében.
A Henkel harmadik negyedéves bevétele éves összehasonlításban organikusan (árfolyamingadozásoktól és vállalati akvizíciós hatásoktól megtisztítva) 2,8 százalékkal, 5,4 milliárd euróra emelkedett. Az organikus bevételnövekedés elsősorban a jelentős áremelésnek köszönhető a vállalat közlése szerint. A harmadik negyedévben a vállalat termékeinek ára átlagosan 8,3 százalékkal emelkedett, az értékesítési volumen pedig 5,5 százalékkal, lassabb ütemben csökkent, mint a második negyedévben. A vállalat versenytársaihoz hasonlóan jelentősen emelte az év során termékei árát.
A lépés szükségességét Carsten Knobel vezérigazgató a növekvő nyersanyag-költségekkel, valamint az emelkedő bérköltségekkel indokolta. Organikusan a Henkel erőteljes, 4,1 százalékos értékesítési növekedést ért el az idei év első kilenc hónapjában az árak kétszámjegyű növekedése következtében – áll a vállalat jelentésében. A januártól szeptemberig tartó időszakban a Henkel termékeinek ára 10,8 százalékkal emelkedett, ugyanakkor az értékesítési volumen 6,7 százalékkal csökkent. A Henkel a kedvező eredményeknek köszönhetően javította bevételi prognózisát: az idei évre a korábban jelzett 2,5-4,5 százalék helyett 3,5-4,5 százalékos organikus árbevétel-növekedést vár. A Henkel jelentős árbevétel-növekedést ért el 2022-ben.
A vállalat közlése szerint a nyersanyag- és logisztikai költségek drámai emelkedését részben sikerült ellensúlyozni a magasabb árakkal és folyamatos hatékonyságjavításokkal. Ennek köszönhetően a vállalat mintegy 22,4 milliárd euró rekordbevétellel zárta a tavalyi évet, üzemi eredménye pedig 2,3 milliárd euró lett. A Henkel portfóliójába tartoznak egyebek mellett a Persil, a Fa, a Silan, a Syoss, valamint a Schwarzkopf márkák.