Nem igazán remekelt a luxuscég
A francia L’Oréal SA szépségipari csoport tavalyi negyedik negyedéves bevétele elmaradt az elemzői várakozásoktól.
A tavaly december végén zárult negyedik negyedévben a L’Oréal bevétele éves szinten 6,9 százalékkal, 10,6 milliárd euróra emelkedett, azonban elmaradt a 10,9 milliárd eurós elemzői konszenzustól. Az üzemi eredmény 8,143 milliárd euróra nőtt a 2022-ben jegyzett 7,456 milliárd euróról – áll a francia szépségipari vállalat jelentésében. Az egész éves bevétel 7,6 százalékkal, 41,182 milliárd euróra bővült. Az árfolyamhatásokkal és a felvásárlások hatásával korrigált eladásnövekedés éves szinten 11,0 százalék volt a teljes évben, míg a negyedik negyedévben 6,9 százalék. A csalódást keltő negyedik negyedéves eredmények döntően a gyengébb kínai keresletnek tulajdoníthatók: Észak-Ázsiában – beleértve Kínát is – az eladások 6,2 százalékkal estek vissza a tavalyi év utolsó három hónapjában. Az eladások ugyanakkor Európában és Észak-Amerikában bővültek.
A világ egyik legnagyobb kozmetikai gyártójának eladásai 2023-ban a professzionális kozmetikai szegmensben 7,6 százalékkal, a fogyasztói kozmetikumok szegmensében 12,6 százalékkal, míg a luxus szegmensben 4,5 százalékkal nőttek. Tavaly az európai értékesítés 16,0 százalékkal, Észak-Amerikában 11,8 százalékkal, a legnagyobb mértékben pedig Latin-Amerikában, 24,4 százalékkal nőtt. A SAPMENA-SSA térségben (amely Dél-Ázsiát, Óceániát, a Közel-Keletet, Észak-Afrikát és a Szaharától délre fekvő Afrikát egyesíti) 23,2 százalékkal bővült. Ezzel szemben Észak-Ázsiában 0,9 százalékkal visszaesett az eladás 2023-ban. A befektetők negatívan értékelték a negyedéves eredményeket. A L’Oréal részvénye mintegy 7,3 százalékos mínuszban állt pénteken 16.15 óra körül a párizsi értéktőzsdén.
A L’Oréal kozmetikumokat, parfümöket, bőr- és hajápoló termékeket gyárt. Olyan márkák tulajdonosa, mint a Lancome, a Garnier, a Vichy, a Maybelline és a Kiehl’