Megugrott az LVMH nyeresége és bevétele
Az LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA, a világ legnagyobb luxuscikk-gyártója 8 százalékkal, 15,17 milliárd euróra növelte tavalyi nyereségét, a bevétele pedig 9 százalékkal, 86,15 milliárd euróra emelkedett.
A folytatódó tevékenységből származó nyereség 8 százalékkal, 22,8 milliárd euróra nőtt – áll a cég közleményében. A francia cég honlapjára felkerült adatok szerint minden üzleti ágazatban nőtt a bevétel, kivéve az alkoholos italok szegmensét, ahol csökkenést jegyeztek fel. Jelentős keresletnövekedés volt megfigyelhető Európában, Japánban és Ázsia többi országában is, részben a nemzetközi turizmus élénkülésének köszönhetően. A bevételek árfolyam-ingadozásoktól és vállalati akvizíciós hatásoktól megtisztított, úgynevezett organikus növekedése 13 százalék volt tavaly. Az LVMH divat- és bőráruk szegmensében a bevétel 9 százalékkal, mintegy 42,17 milliárd euróra bővült, az organikus növekedés 14 százalék volt. Az online kiskereskedelmi üzletek (Sephora, DFS és a Le Bon Marche) 20 százalékkal, 17,88 milliárd euróra növelték a bevételt, organikusan pedig 25 százalékkal. Az órák és ékszerek értékesítése 3 százalékkal, 10,90 milliárd euróra nőtt, organikusan 7 százalék volt az emelkedés. A parfümökből és kozmetikumokból származó bevétel 7 százalékkal, 8,27 milliárd euróra nőtt, organikusan 11 százalékkal bővült. Az alkoholos italok értékesítése 7 százalékkal, 6,60 milliárd euróra csökkent, organikusan 4 százalékkal zsugorodott – ismertette a távirati iroda.
Az LVMH bejelentette azt is, hogy a részvényenkénti éves osztalékot 13 euróra emelte. A jelentésre pozitívan reagáltak a befektetők, az LVMH részvénye 12,7 százalékos pluszban állt péntek délután 16 óra körül a párizsi értéktőzsdén. A december végén közzétett Bloomberg Billionaires Index adatai szerint a világ második leggazdagabb embere volt tavaly az egy évvel korábbi listavezető francia Bernard Arnault, az LVMH cégcsoport elnöke, akinek a vagyona 17 milliárd dollárral, 179 milliárd dollárra emelkedett.